کد خبر: کاهش-۵-تا-۸-درجه-ای-دما-در-شمال-شرق-کشور-ا
۵ آبان ۱۳۹۹، ۹:۳۹
کاهش ۵ تا ۸ درجه ای دما در شمال شرق کشور از فردا

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۵ آبان و روزهای آتی، اعلام کرد و گفت: تا پنجشنبه جوی نسبتا پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم است. امروز و فردا سواحل مرکزی و غربی دریای خزر و چهارشنبه و پنجشنبه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، بارش پراکنده رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه تا چهارشنبه دمای هوا در سواحل دریای خزر ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد، افزود: دما از فردا در شمال‌شرق کشور تا روز پنجشنبه بین ۵ تا ۸ درجه کاهش خواهد داشت.

به گفته نقشینه، از فردا تا پنجشنبه با توجه به شرایط پایداری و سکون نسبی جو، کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه در تهران و کرج پیش‌بینی شده است. عصر چهارشنبه و پنجشنبه نیز وزش باد در مناطقی از خراسان‌جنوبی، سیستان‌و‌بلوچستان، شرق استان‌های کرمان و هرمزگان افزایش می‌یابد که احتمال خیزش گردوخاک برای این مناطق نیز وجود دارد.

وی توضیح داد: تهران امروز غبار صبحگاهی خواهد داشت و آسمان در پایتخت تا قسمتی ابری خواهد شد.

به گفته نقشینه، بیشینه دمای تهران امروز به۲۴ درجه و فردا ۲۵ درجه سانتیگراد خواهد شد و فردا و پس فردا نیز تهران غبار محلی دارد. کمینه دمای شمیرانات ۹ و مهرآباد به ۱۳ درجه سانتیگراد خواهد رسید. پنجشنبه و جمعه تهران اندکی خنک‌تر می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha