کد خبر: کریم-باشیم-اما-هوشمندانه-سلامت-نیازی،
۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰

خبرگزاری سلامت:آیا دوست دارید اموالتان هفتصد برابر شودآن هم بدون اختلاس؟ هفتصد برابر شدنی که با افتخار بتوانید فیش درآمدتان را در تمام رسانه ها منتشر کنید. ما رمز این معجزه بزرگ را به شما می گوییم.

آیا به خدا اعتقاد دارید؟ پاسخ بسیاری از مردم به این سؤال بله است، اما آیا به راستی به خدا یقین هم دارید؟ در اینجاست که پای ایمان بسیاری می لنگد. اگر به خدا اعتقاد دارید و دوست دارید اموالتان هفتصد  برابر شود آن هم از راه حلال، یک راه بسیار ساده وجود دارد: شما می توانید در راه خدا کریمانه انفاق کنید.

خداوند خود در قرآن کریم قول داده است که به کسانی که در راه او انفاق کنند، دو برابر، هفت برابر، هفتصد و یا حتی بی نهایت برابر پاداش بدهد. 

«مَثَلُ الَّذِینَ یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ فِی سَبِیلِ اللّهِ کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ فِی کُلِّ سُنْبُلَةٍ مِأئَةُ حَبَّةٍ وَ اللّهُ یُضاعِفُ لِمَنْ یَشاءُ وَ اللّهُ واسِعٌ عَلِیمٌ؛ کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند، بسان بذری هستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه یک صد دانه باشد، و خداوند برای هر کسی بخواهد دو یا چند برابر می کند(رحمت) خدا وسیع و او دانا است(سوره بقره آیه 261)

آیا می دانستید اما حسن مجتبی (ع) تاجر بسیار موفقی بود و ثروت قابل توجهی داشت، ایشان دو بار تمام ثروت خود را بین فقرا تقسیم و تجارت و کسب درآمد خود را از اول آغاز کرد.

رمز کرامت اهل بیت(ع) باور عمیق به این آیه است که اگر ما به خلق ببخشیم خدا هم به ما خواهد بخشید. وقتی این باور عمیق در جانت ریشه دوانده باشد، جسارت بزرگی برای بخشیدن به تو می‌دهد. روزی مردی نزد حضرت رسول(ص) امد و گفت وضع مالی بسیار بدی دارد و مقروض است، حضرت فرمود صدقه بده و اکرام کن، مرد گفت من فقیر و مقروضم چگونه چنین توصیه ای به من دارید، حضرت فرمود رمز کار همین است باید ببخشی تا خدا هم به تو ببخشد، مرد قرض کرد و احسان و خداوند بر اساس قولی که داده بود، چندین و چند برابر به او بخشید.

اما بر اساس آیه های متعدد قرآن مومن باید هوشمند، اهل تفکر و ذکاوتمند باشد. جامعه ما پر است از افراد نیازمند و افراد مدعی نیازمندی و اگر چه عمل مومن به نیت او سنجیده می شود و اگر نیت کار خیر شما درست باشد خداوند کریم ترین است اما مومن هوشمند باید نگاه دقیقی به جامعه خود داشته باشد و تلاش کند مهم ترین نیاز جامعه را شناخته و در راستای رفع آن نیاز مهم اقدام و بخشش کند.

اما نیاز بسیار ضروری کشور ما چیست؟ قدر مسلم هزاران نیاز مهم می توان در این خصوص برشمرد اما نیازهای مربوط به سلامت جزو مهم ترین نیازهای جامعه معاصر ایران است چرا که آسیب های مربوط به سلامت جزو نگران کننده ترین اسیب های کشور هستند. در این حوزه پیشگیری و آموزش های مربتط با آن به شدت نیازمند کرامت کریمان است.

می توانیم به پیروی از کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) کریم باشیم، آن هم برای معصوم ترین نیازمندان جامعه، کافیست سری به بیمارستان های کودکان بزنیم.

می توانیم خیری بزرگ برای خودمان و آخرتمان فراهم کنیم؛ پژوهش های حوزه سلامت به شدت نیازمند بودجه هستند. کافیست سری به پژوهشگاه های سلامت بزنیم.

می توانیم دست پدرانه ای باشیم بر سر دانشجویان نیازمند حوزه پزشکی و پرستاری، آنها سرمایه های آینده حوزه سلامت کشور هستند، کافیست سری به خوابگاه های دانشجویی بزنیم.

هنوز هم در بسیاری از مناطق کمبود بیمارستان و درمانگاه هست، کافیست جست و جویی کوچک در اینترنت بکنیم. اما اگر نخواستیم دورتر را ببینیم، اگر بزرگی قلبمان به اندازه حساب بانکیمان نبود، باز هم کمی کریم باشیم، بیماران اطرافیانمان را ببینیم، نیازشان را، اندوهشان را بیماریشان را و هوشمندانه کریم باشم.

دکتر سید علی ریاض/مدیرعامل خبرگزاری سلامت

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha