کد خبر: کمک-یک-هزار-میلیارد-تومانی-افراد-نیکوک
۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۱۱

دکتر مصطفی جمالی گفت:  80 سازمان مردم نهاد ملی در حوزه سلامت کشور در زمینه آموزش و پیشگیری از بیماریهای دیابت، سرطان، هموفیلی، تالاسمی، فشار خون و قلبی و عروق فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاري سلامت مدیرکل سازمانهای مردم نهاد سلامت وزارت بهداشت در نشست انجمن های مردم نهاد سلامت سبزوار افزود: در مجموع 620 سازمان مردم نهاد حوزه سلامت در سطح کشور شناسایی شده اند.

وی عدالت اجتماعی را از ارکان توسعه کشور عنوان کرد و گفت: سمن ها نقش موثری در این راستا ایفا می کنند.

دکتر مصطفی جمالی ادامه داد: برنامه این وزارتخانه ارتقاء سلامت مردم، آموزش و حمایت کامل از سمن های حوزه سلامت و پیشگیری است.

وی گفت: برنامه ریزی، انتخاب هیات مدیره متعهد و متخصص، جلب اعتماد عمومی و حضور توده مردم، شفافیت منابع مالی و آگاهی بخشی عوامل مهم در ایجاد اعتماد عمومی نسبت به سمن ها است.

دکترجمالی افزود: پارسال افراد نیکوکار و خیر اندیش یک هزار میلیارد تومان به بخش سلامت و درمان کشور کمک کردند.

قائم مقام رئیس در امور مشارکت های اجتماعی و سازمانهای مردم نهاد دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز در این نشست گفت: هفت سمن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار فعالیت دارند که پنج سمن درباره دیابت و دو سمن نیز در حوزه پیشگیری و غربالگری سرطان و کنترل فشار خون فعالند.

دکتر سعید مهران پور افزود: خیرین بخش سلامت این شهرستان ظرف دو سال گذشته 5 میلیارد تومان در حوزه سلامت و درمان با اهدای زمین، مشارکت در ساخت مراکز بهداشتی و خرید تجهیزات پزشکی کمک کرده اند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha