کد خبر: یکی-از-مقامات-چین-می‌گوید-واکسن‌های-چ
۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۳۵
یکی از مقامات چین می‌گوید واکسن‌های چینی موثر نیستند!

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، یکی از مقامات رسمی چین گزارش‌هایی را که وی گفته است واکسن‌های COVID-19 کشور بسیار موثر نیستند، یک سو تفاهم کامل دانست.

گائو فو مدیر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین اظهار نظرهای خود درباره واکسن‌های COVID-19 این کشور را پس می‌گیرد. گائو روز شنبه در کنفرانسی در چنگدو گفت: واکسن‌ها از میزان محافظت بسیار بالایی برخوردار نیستند. وی افزود: اینک این موضوع در حال بررسی رسمی است كه آیا باید از واكسن‌های مختلفی از خطوط فنی مختلف فرآیند ایمن سازی استفاده كنیم یا خیر. وی همچنین گفت: چین در حال بررسی چند گزینه مختلف برای چگونگی افزایش اثربخشی است. افزایش دوز، مخلوط کردن واکسن‌ها یا روی آوردن به فناوری mRNA (فناوری‌ای که در واکسن‌های بسیار موثر و ایمن Pfizer-BioNTech و Moderna استفاده می‌شود) از گزینه‌های موجود بود.

چین میلیون‌ها دوز واکسن را به سراسر جهان ارسال کرده است!

این نظرات به چند دلیل قابل توجه بود. چراکه برای اولین بار این یک پذیرش نادر از سوی پکن بود. مهم‌تر از همه، چین در حال حاضر صدها میلیون دوز واکسن تولید شده توسط سازندگان داروهای چینی Sinovac و Sinopharm را به ده‌ها کشور از جمله مکزیک، ترکیه، اندونزی، مجارستان و برزیل صادر کرده است. بنابراین، این می‌تواند به یک مخمصه جهانی تبدیل شود. واکسن COVID-19 چین اکنون گائو به رسانه‌های دولتی چین می‌گوید که واکنش به اظهارات وی یک سو تفاهم کامل بود و او واقعاً فقط اظهار داشت که سوال در مورد چگونگی بهبود اثر بخشی واکسن‌ها سوالی است که باید توسط دانشمندان اطراف جهان به دلیل تازگی ویروس مورد توجه قرار گیرد. با این حال، او به طور خاص به سطح محافظت واکسن‌های Sinovac و Sinopharm نپرداخت.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha