کد خبر: ۳۰-مرکز-تجمعی-واکسیناسیون-کرونا-در-زنج
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۱۲
۳۰ مرکز تجمعی واکسیناسیون کرونا در زنجان راه اندازی می شود

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح الله حقیقی در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با اشاره به اینکه تا کنون ۲۲ هزار و ۳۴۴ دوز واکسن کرونا به این استان وارد شده است افزود: ارسال واکسن های کرونا به استان همچنان ادامه دارد که طبق برنامه زمان بندی اعلام شده تزریق آن به گروههای هدف انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس تا کنون ۱۸ هزارو ۴۴۹ دوز واکسن به گروههای مختلف از قبیل کادر بهداشت و درمان، سالمندان، پارکبانان، جانبازان بالای ۵۰ درصد و بیماران خاص تزریق شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه پس از مرحله نخست، تزریق واکسن به سالمندان بالای ۸۰ سال در حال انجام است، ادامه داد: در این خصوص جایگاههایی از قبیل خودرویی در شهر زنجان ایجاد شده که فرد متقاضی بدون پیاده شدن از خودرو در چادرهای مستقر اطلاعات وی ثبت و سپس واکسن تزریق می شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون در این استان کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا نیز به تعداد  ۹ هزار واکسن برای سه هزار داوطلب تزریق می شود و علاوه بر آن زنجان کار توزیع واکسن شمالغرب کشور را نیز بر عهده دارد، بنابراین باید گفت شرایط دریافت واکسن و تزریق نسبت به استان های دیگر بهتر است.

مقام عالی استان در ادامه با اشاره به اینکه همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی تا کنترل ویروس کرونا از سوی عموم ضروری است، افزود: بر این اساس توجه به این مولفه مهم در شهرهای دارای وضعیت نارنجی و قرمز برای عموم و مشاغل دارای ممنوعیت فعالیت الزام آور بوده، که در این میان برای همه افراد قانون اعمال می شود.

وی با اشاره به اینکه رهبری نیز در فرامین خود به لزوم رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا تاکید کرده اند، اضافه کرد: دین و مراجع تقلید بر سلامت مردم در این شرایط تاکید ویژه ای داشتند و برای افراد بی توجه که با جان مردم بازی می کنند، ضمان عنوان کرده اند.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه کشورمان ۱۵ ماه است که با ویروس منحوس کرونا دست و پنجه نرم می کند، گفت: عموم به این مهم توجه کنند که تجمعات در شرایط کرونایی ۱۵ تا ۲۰ درصد افراد را به این بیماری گرفتار و متاسفانه درصدی هم  فوت می کنند و از طرفی کادر درمان و بهداشت فرسوده شده اند که برای کاهش این مهم رعایت پروتکل ها و اجتتاب از دورهمی  امری مهم تلقی می شود.

وی با بیان اینکه طبق ماده ۶۸۸ تهدید سلامت جرم محسوب می شود، اضافه کرد: برگزاری دورهمی توسط نخبگان و دانشمندان جهانی می تواند شیوع بیماری را گسترش دهد و از طرفی ستاد ملی کرونا رعایت پروتکل ها و محدودیت ها را الزامی کرده، هر چند عده ای بی توجه هستند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه محدودیت ها مشکلاتی برای کسبه طی چهار هفته ایجاد کرده است، گفت: این مهم در راستای حفظ همنوعان خود برای پیشگیری  از شیوع بیماری بوده هر چند استان زنجان در رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور وضعیت خوبی دارد اما همچنان شیب بیماری کاهش نیافته است.

وی با اشاره به اینکه در کمیته نارضایتی اجتماعی تخلفات انجام شده مورد پیگیری قرار می گیرد، اظهار داشت: کوتاهی انجام گرفته از سوی دستگاههای اجرایی مورد بررسی و علل آن ریشه یابی شده و باید پاسخگو باشند و نباید عده ای با جان مردم بازی کنند.

حقیقی با بیان اینکه مصوبات خوبی در این ستاد انجام گرفته است، افزود: جای گله مندی است آنگونه که باید و شاید نظارت های لازم بر رعایت پروتکل های کرونایی از سوی عده ای انجام نمی گیرد.

وی از معاون امور سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خواست نسبت به رفع مشکل مطرح شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مبادرت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha