کد خبر: ۸۰-درصد-فروش-پتروشیمی-لردگان-صادراتی-خ
۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۲
۸۰ درصد فروش پتروشیمی لردگان صادراتی خواهد بود

به گزارش گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از  شانا ، محسن محمودی در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت کود شیمیایی اوره لردگان ضمن ارائه گزارش عملکرد این پروژه، از راه‌اندازی این مجتمع در آینده بسیار نزدیک که موجب درآمدزایی و سوددهی خواهد شد، خبر داد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر درصد فروش داخلی و خارجی محصولات شرکت کود شیمیایی اوره لردگان گفت: درصد سهمیه فروش داخلی و صادراتی از سوی مراجع ذی‌ربط تعیین و پیش‌بینی می‌شود که ۸۰ درصد فروش این شرکت صادراتی باشد، همچنین قیمت اوره صادراتی کشور هم‌اکنون بر اساس قیمت پایه جهانی حدود هر تن ۲۰۰ دلار است که بسته به قیمت حمل ممکن است کمی تغییر کند. از سوی دیگر، قیمت‌گذاری داخلی در دست بخش نظارتی دولتی است.

مدیرعامل شرکت کود شیمیایی اوره لردگان درباره تعهد فروش محصولات به چین اظهار کرد: این شرکت در قراردادهای فاینانس که با چین امضا کرده، متعهد به انجام صادرات محصول تنها به کشور چین نیست. ممکن است این شرکت براساس تصمیم‌گیری‌هایش چین را نیز به عنوان یک خریدار در تعاملاتش داشته باشد، اما تعهدی تنها برای فروش به چین ندارد.

محمودی در پی پرسش سهامداران مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای برای تغییر بازار شرکت مطرح است، یا نه، ادامه داد: همواره نوع بازار برای شرکت‌ها به دلایل متعدد حائز اهمیت است و این شرکت برنامه‌ریزی‌هایی برای خروج از بازار پایه و ورود به بازار بالاتر دارد که پس از بررسی‌ها و تغییرات لازم در بحث فروش، سرمایه، سود عملیاتی و فاکتورهای دیگر که لازمه انجام چنین کاری است، در نخستین فرصت ممکن این کار را انجام می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه اصلاح ساختار مالی شرکت در حال انجام است، درباره افزایش سرمایه شلرد، گفت: افزایش سرمایه در مرحله نخست در دستور هیئت مدیره قرار خواهد گرفت و پس از تهیه طرح توجیهی، احتمالاً در نیمه دوم سال پس از دریافت مصوبه مجمع عمومی محقق می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha