کد خبر: ۸۵۷-کسب-و-کار-روستایی-خراسان-رضوی-نیازم
۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۰۱
۸۵۷ کسب و کار روستایی خراسان رضوی نیازمند تامین مالی هستند

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از صندوق کار آفرینی امید،علی آبیلی افزود: برای تامین مالی طرحهای کسب و کار خرد روستایی این صندوق می‌تواند در قبال گذاشتن مبلغی از سوی معین اقتصادی در صندوق و معرفی مجری طرح اقتصادی، همان مبلغ را با کارمزد یک درصد به مجری طرح در قالب تسهیلات پرداخت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ۸۵۷ کسب و کار یا طرح توسط معین‌های اقتصادی در روستاهای استان آماده دریافت منابع مالی برای ایجاد بیش از سه هزار فرصت شغلی هستند.

علی رسولیان عصر شنبه در نشستی به منظور تامین مالی طرحهای اقتصادی استان افزود: این طرحها متقاضی هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی هستند که اگر این مبلغ تامین شود، میزان سرمایه گذاری آنها به ۶ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال می‌رسد و زمینه اشتغالزایی برای سه هزار و ۶۰۰ نفر فراهم می‌گردد.

وی ادامه داد: تاکنون هزینه بسیار در قالب طرحهای مختلف برای توسعه مشاغل روستایی در استان اجرا شده اما بسیاری از روستاییان هنوز نمی‌توانند محصولات خود را بفروشند یا مدیریت تولید و فروش خود را به درستی انجام دهند.

 معاون استاندار خراسان رضوی گفت: دهیاری‌ها ظرفیتهای بسیار در اختیار دارند که می‌تواند به بخش عمران روستایی کمک شایانی کند، از این ظرفیت می‌توان در زمینه تسهیل اجرای طرحهای اقتصادی در محدوده روستاها بهره گرفت.

وی افزود: معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری نیز اعتباراتی در اختیار دارد که می‌توان از آنها برای پیشبرد طرحهای اقتصادی روستایی استفاده کرد.

رسولیان با اشاره به اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی با محوریت روستاها ادامه داد: معین‌های اقتصادی در این الگو ظرفیتهای بسیار در روستاها دارند که می‌توان از آن بهره گرفت و تاکنون نیز اقدامات بسیار برای توسعه روستاها انجام داده‌اند اما یا منابع مالی لازم در اختیار ندارند یا از شناخت لازم نسبت به مسیرهای تامین منابع برخوردار نیستند.

وی گفت: باید شیوه‌ یا راهکارهایی اتخاذ کرد تا بتوان منابع مالی طرحهای اقتصادی معین‌ها را به روش ساده‌تر تامین کرد.

معاون استاندار خراسان رضوی با تاکید بر فعالیت بیشتر در خصوص توانمندسازی بخش کشاورزی و دامداری روستاها افزود: تقویت این بخشها نیاز کنونی کشور در شرایط تحریم است که اگر بتوان این توانمندسازی را از طریق معینهای اقتصادی در روستاها انجام داد، تاثیر بیشتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: بسته‌های مالی متعدد برای معین‌های اقتصادی تعریف شده که بهترین آن استفاده از گردش مالی حسابهای بانکی آنها برای پرداخت تسهیلات به طرحهای اقتصادی است که باید روشهای تامین مالی را برای فرمانداران و معین‌های اقتصادی نیز تشریح نمود.

رسولیان گفت: دهیاری‌ها منابع مالی و امکانات فوق العاده‌ای در اختیار دارند که باید از این منابع در اجرای طرحهای اقتصادی بهره گرفت و دهیاران را در جریان امور و ضرورت تامین مالی کسب و کارهای دارای اولویت قرار داد.

وی افزود: ضمانتهای بانکی برای پرداخت تسهیلات به روستاییان در طرحهای اقتصادی از دیگر مواردی است که باید به صورت زنجیره‌ای تعریف شود تا روستاییان بدون مشکل این تسهیلات را دریافت کنند.

معاون استاندار خراسان رضوی با تاکید بر رفع مشکل تغییر کاربری برای اجرای طرحهای اقتصادی در حوالی روستاها ادامه داد: لازم است دفتر امور روستایی استانداری تعریف پهنه‌های اقتصادی در حوالی روستا در قالب طرحهای هادی روستایی را به کارگروه امور زیربنایی استان ارایه دهد تا در آنجا تایید و این مشکل برای همیشه در استان رفع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha