کد خبر: توجه-ویژه-طرح-تحول-سلامت-به-اورژانس-پیش
۲۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۰۵

دکتر آقاجانی یکی از مهم ترین سرفصل های طرح تحول سلامت را توجه به بیماران اورژانس و حاد بیان کرد و گفت: توجه ویژه به مراقبت های پیش بیمارستانی و مراقبت های ویژه و حاد یکی از مهم ترین اقدامات برنامه تحول سلامت بوده است که خوشبختانه با اجرای این برنامه اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفت.


به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر محمد آقاجانی در مراسم افتتاح همزمان ۵ پایگاه جدید اورژانس هوایی با اشاره به این که ۱۲۰ اورژانس پیش بیمارستانی در حال ساخت هستند و یا به بهره برداری رسیده اند، افزود: تجهیز و نوسازی اورژانس های پیش بیمارستانی و بیمارستانی با نیروهای کارآمد و با تجربه از دیگر اقدامات برنامه تحول سلامت بوده است.
دکتر آقاجانی با بیان این که در بخش مراقبت های ویژه، توسعه بیش از ۲۴۰۰ تخت در دستور کار بوده است، تصریح کرد: تعداد عمده ای از این تخت ها نیز به بهره برداری رسیده است و مابقی هم تاپایان این دولت به بهره برداری خواهد رسید.
معاون درمان با تاکید بر توسعه ناوگان زمینی اورژانس ، افزود: ۳ هزار آمبولانس داشتیم در حال اضافه کردن 2400 آمبولانس دیگر به ناوگان اورژانس هستیم.
به گفته وی، توسعه پایگاه های اورژانس شهری و جاده ای، تجهیز اورژانس و راه اندازی کد سما برای سکته های مغزی و توسعه آموزش ها برای پرسنل اورژانس از دیگر اقدامات طرح تحول سلامت است.
دکتر آقاجانی با اشاره به وجود بیش از ۱۶۰ هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی، بر لزوم پوشش جاده ای اورژانس برای این راه ها تاکید کرد و افزود: در کشور به دلیل وجود مسیرهای صعب العبور، نقاط حادثه خیز و جغرافیای وسیع توسعه آمبولانس هوایی یک ضرورت غیر قابل اجتناب است.
وی با اشاره به نیاز به ۴۴ پایگاه هوایی اورژانس، بالگرد مخصوص اورژانس و خلبان در کشور، افزود : امروز توانستیم تعداد پایگاه های اورژانس را به ۳۰ پایگاه برسانیم و امیدواریم در سال آینده به ۴۴ پایگاه برسیم.
دکتر آقاجانی ضمن اشاره به بهره برداری اخیر از پایگاه اورژانس هوایی استان قم گفت: با راه اندازی این پایگاه حدود ۹۶ درصد از مجروحین و مصدومین و بیمارانی که توسط آمبولانس هوایی به بیمارستان منتقل شده بودند نجات یافتند و پس از مداوا از بیمارستان نیز ترخیص شدند.
معاون درمان در پایان آمار بالای نجات را نشان از وظیفه شناسی پرسنل اورژانس دانست و گفت: امیدواریم با درایت اورژانس و پرسنل آن نوروز ایمنی را برای هموطنان رقم بزنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha