کد خبر: آب-آشامیدنی-اصفهان-سالم-و-بدون-هر-گونه-م
۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری سلامت از اصفهان،سید اکبر بنی طبا در پاسخ به شایعات و شبهات منتشر شده در بعضی از شبكه هاي مجازي در خصوص آلودگی آب شرب شهر اصفهان گفت: هیچ گونه آلودگی میکروبی و ویروسی در شبکه توزیع آب اصفهان مشاهده نگردیده و آب شبكه کاملا سالم و بهداشتی در اختیار مشترکین قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به نمونه برداری های میکروبی و کلر سنجی روزانه از شبکه توزیع شهر اصفهان و انجام حدود ۲۰۰ مورد آزمون میکروبی و ۶۰۰ مورد کلر سنجی توسط آزمایشگاه مرکزی ستاد شرکت آب و فاضلاب استان در ماه ، هیچ گونه آلودگی میکروبی و ویروسی در شبکه توزیع آب اصفهان مشاهده نگردیده و آب شبكه کاملا سالم و بهداشتی در اختیار مشترکین قرار می گیرد .

بنی طبا ادامه داد: کارشناسان مرکز بهداشت اصفهان به عنوان ناظر بر امر سلامت آب شرب،  روزانه کیفیت شبکه آب اصفهان  را  پايش و كنترل كيفي مي نمايند و هیچ گزارشی در خصوص آلودگی آب شرب اعلام نگردیده است.

این مقام مسئول گفت: آب شرب شهر اصفهان توسط تصفیه خانه آب بابا شیخعلی تامین می گردد که آب تولیدی پس از مراحل کامل تصفیه و انجام گندزدایی توسط سامانه های کلر زنی و ازن زنی  و حذف کلیه عوامل بیماری زا وارد شبکه توزیع می گردد.

مدیر روابط عمومی شرکت آبفا استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به گذراندن فرآیندهای تصفیه و میزان کلر باقیمانده در رنج استاندارد ، امکان وجود هیچ گونه عامل میکروبی و ویروسی در آب شهر اصفهان وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha