کد خبر: آغاز-واکسیناسیون-کرونا-گروه-های-هدف-دا
۱۰ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۲۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر رضا زارع اظهار کرد: افراد فعال در تخصص دندانپزشکی یکی از پرخطرترین گروه‌ها در جهت مبتلا به کووید 19 بوده و با توجه به اینکه با حجم بالای بیماران در ارتباط هستند این خطر برایشان مضاعف‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با 350 یونیت فعال و داشتن 760 دانشجو، 89 رزیدنت و 113 استاد یکی از پر مخاطب‌ترین دانشکده‌های این دانشگاه و همچنین دانشکده‌های دندانپزشکی سطح کشور به شمار می‌رود.

معاون اداری و مالی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این مرحله  تعداد 210 دوز واکسن کرونا به دانشجویان ترم‌های 7 تا 12 ،رزیدنت ها ، پرسنل کادر درمان و اعضای هیات علمی تزریق می شود، این برنامه در 3 مرحله انجام می‌شود که مرحله اول آن در روز دوشنبه نهم فروردین ماه سال 1400 خواهد بود.

دکتر زارع تأکید کرد: واکسن کرونای گروه دندانپزشکی در مرحله نخست به یک سوم نفرات واجد شرایط تزریق می‌شود و زمان مراحل دوم و سوم هم هنوز مشخص نشده است، اما پیگیریم که این کار در اولین فرصت انجام شود، ضمن اینکه نوبت دوم تزریق واکسن هم 28 روز بعد از نوبت اول خواهد بود.

وی اضافه کرد: مکان تزریق واکسن کرونای گروه دندانپزشکی که در دو نوبت و در روزهای نهم فروردین ماه و ششم اردیبهشت ماه انجام می‌شود در بیمارستان اکبر خواهد بود.

معاون اداری و مالی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از حمایت‌های ریاست، معاونان بهداشت، درمان و آموزش، قائم‌مقام معاونت‌های بهداشت و درمان، مدیر امور پرستاری و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای همکاری با دانشکده دندانپزشکی مشهد در خصوص اختصاص واکسن کرونا به گروه دندانپزشکی این دانشگاه قدردانی کرد.

دکتر زارع با اشاره به اینکه از مردم می‌خواهیم که در زمان مراجعه به مطب‌‎ها و مراکز دندانپزشکی دستورالعمل‌های بهداشتی را به‌صورت کامل رعایت کنند، گفت: طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به افراد فاقد ماسک خدمات‌رسانی نمی‌شود.

وی افزود: امیدواریم که با تلاش خستگی ناپذیر مدافعان سلامت و تداوم همکاری شایسته مردم، زنجیره انتقال ویروس کرونا  قطع شود و بتوانیم همانند سایر مؤفقیت‌هایی که در سالیان گذشته در حوزه سلامت داشتیم از این نبرد هم سربلند بیرون آییم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha