کد خبر: آگاه-سازی-دانش-آموزان-از-خطرات-اعتیاد-ض
۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۵۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور در هشتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان مملکت هستند، اظهار داشت: زنگ خطر کاهش سن مصرف موادمخدر در کشور ما سال‌هاست به صدا در آمده است و غفلت از آن منجر به صدمات و ضررهای جبران ناپذیری در آینده کشور خواهد شد.

وی تصریح کرد: قشر کارگری، دانش‌آموزی و دانشجویی اساسی‌ترین محورهای توسعه کشور هستند و به همین سبب باید بیش از پیش مورد توجه دستگاه‌ها قرار گیرند.

استاندار قزوین در مورد پیشگیری از مصرف مواد مخدر در میان دانش آموزان، عنوان کرد: اعتیاد یکی از معضلات و مشکلات اساسی جامعه و مادر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و دانش آموزان هم به عنوان جزیی از جامعه درگیر این معضل می‌شوند.

جمالی پور با بیان این که معلمان ظرفیت عظیمی برای آگاه‌سازی دانش‌آموزان دارند، افزود: باید از تمامی ظرفیت‌ها در مورد آگاه‌سازی قشر کارگری، دانش‌آموزی و دانشجویی استفاده کرد چون تنها در این صورت، مشکلات در آینده کاهش خواهد یافت.

وی گفت: رفتار مشاورگونه دستگاه قضا و نیروی انتظامی می‌تواند منجر به فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی در میان قشر نوجوان شود و باید از این ظرفیت هم به نحو مطلوب برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر در میان نسل جوان اقدام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha