کد خبر: اجرای-طرح-هوشمند-شناسایی-افراد-غیر-واک
۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۹:۰۸

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارکرد: طرح هوشمند شناسایی افراد غیر واکسینه از 21 اذر ماه اجرایی می شود و این افراد از دریافت خدمات اجتماعی محروم می شوند.

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،مهندس علی اصغر حسنی، در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه در حال حاضر درصد رعایت پروتکل های بهداشتی و بخصوص استفاده از ماسک در سطح کشور و از جمله مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد کاهش قابل توجهی یافته است، خاطر نشان کرد: در مناطق تحت پوشش دانشگاه 52 درصد گیرندگان خدمت از ماسک استفاده می کنند از همین رو طرح هوشمند شناسایی افراد غیر واکسینه و فاقد رعایت پروتکل های بهداشتی اجرایی می شود تا همگی موظف به اجرای پروتکل های بهداشتی و انجام واکسیناسیون کامل شوند.

وی ادامه داد: در این طرح با ثبت کدملی فرد، شرایط واکسیناسیون فرد مشخص می شود و در صورتی که واکسن خود را دریافت نکرده باشد نمی تواند خدمتی از ادارات و ارگانها دریافت کند.

مهندس حسنی با بیان اینکه از این پس، تلاش می شود اجرای محدودیت ها برای افرادی در نظر گرفته شود که واکسینه نشده اند و یا از ماسک استفاده نمی کنند، عنوان کرد: این طرح به صورت کشوری و از 21 اذر ماه با دستور ابلاغی وزارت بهداشت به اجرا در می اید.

وی تاکید کرد: همچنان مهمترین راهکار جلوگیری از انتشار بیماری، دریافت دزهای کامل واکسن و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha