کد خبر: اجرای-پویش-ملی-آسم-از-۲۵-اردیبهشت-با-شعا
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۳۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در متن پیام دکتر «عبدالرسول همتی» آمده است:

بیماری آسم یکی از معضلات اصلی سیستم های بهداشت و درمان در بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشور ما می ­باشد.

طبق آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، بیش از ۳۳۴ میلیون نفر از مردم دنیا به آسم مبتلا هستند و متاسفانه موارد ابتلا به این بیماری در حال افزایش است. سالانه نزدیک به ۳۵۰ هزار نفر به دلیل آسم جان خود را از دست می دهند و آسم شایع ترین علت بستری کودکان و غیبت آنان از مدرسه است.

طبق پیش ‌بینی ‌ها تا دو سال آینده، جمعیت مبتلایان به آسم در جهان به بیش از۴۰۰ میلیون نفر می‌ رسد و این بیماری، بار عظیمی از نظر هزینه‌ های دارو و درمان را بر دوش بیماران و کشورها خواهد گذاشت؛ همچنین باعث کاهش کیفت زندگی می‌ شود.

نخستین سه شنبه ماه می میلادی برابر با چهاردهم اردیبهشت سال جاری به عنوان روز جهانی «آسم» نامگذاری گردیده و در سال جاری همزمان با پاندمی کووید ۱۹، پویش ملی آسم از بیست و پنجم تا سی و یکم اردیبهشت با شعار «اصلاح باورهای نادرست درباره آسم» و با اهداف حساس سازی جامعه و افزایش آگاهی عمومی، آموزش و جلب همکاری بیماران، افزایش مهارت کارکنان در پیشگیری و درمان آسم، جلب مشارکت ذینفعان و برنامه ریزی و همکاری در راستای کنترل آسم، برگزار خواهد شد.

از آنجا که افراد مبتلا به آسم، مستعد ابتلا به اشکال شدیدتر بیماری کووید ۱۹ هستند و میزان مرگ و میر در این گروه از سایر بیماران بیشتر است، شناسایی بیماران مبتلا به آسم و درمان مناسب این بیماران در دوره شیوع ویروس کرونا در جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و انتظار داریم که بیماران عزیز مبتلا به آسم با جدیت، توصیه‌ های بهداشتی، حفظ فاصله‌ گذاری فیزیکی و ادامه درمان ‌های تجویز شده قبلی با هماهنگی با پزشکان معالج خود را رعایت کرده و در دوره همه ‌گیری کرونا در حفظ سلامتی خود تلاش نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha