کد خبر: اجرای-۹-طرح-ملی-در-حوزه-راه-۳۰۰-کیلومتر
۱ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۱۰

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  ، علی یوسف‌زاده معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل در حال اجراست که با توجه به هزینه­های اجرایی موجود ، برای تکمیل آن به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی گفت : ۱۸۵ کیلومتر بزرگره در استان اردبیل افتتاح شده و تمام تلاشمان بر این است تا هر ساله ۵۰ کیلومتر به طول بزرگراههای استان اضافه کنیم.

یوسف زاده مهم ترین پروژه این اداره کل در جنوب استان را محور اردبیل – سرچم عنوان کرد و افزود: محور اردبیل – سرچم به طول ۱۷۸ کیلومتر است که از اواخر آبان ماه سال جاری از طریق شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور کل مسیر به استان تفویض شد.

وی خاطرنشان کرد: از ۳۵ کیلومتر مسیر شامل قطعات ۱ و ۲ بطول ۱۹ کیلومتر افتتاح شده و ۱۶ کیلومتر باقیمانده نیز با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال اجراست.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : برنامه این اداره کل برای سال ۱۴۰۰ ، تکمیل و بهره­برداری کامل قطعات ۱ و ۲ می­باشد که با تکمیل آن ۳۵ کیلومتر ابتدای محور اردبیل – سرچم بطور کامل افتتاح و جهت بهره­برداری در اختیار مردم شریف منطقه قرار خواهد گرفت.

یوسف‌زاده افزود: ادامه مسیر تا ورودی تونل های محور مذکور در دو قطعه شامل قطعه ۳ به طول ۲۵ کیلومتر و قطعه ۴ به طول ۳۰ کیلومتر به پیمانکار واگذار شده و در حال اجراست.

وی ادامه داد: براساس تفاهمنامه‌ای که استانداری اردبیل با قرارگاه خاتم‌الانبیاء به امضا رسیده است عملیات اجرایی ۴۵ کیلومتر از مسیر سرچم به اردبیل نیز شروع شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: از کل محور اردبیل – سرچم بطول ۱۷۸ کیلومتر ، تنها مسیر باقیمانده حد فاصل کیلومتر ۹۰ تا ۱۳۳ بطول ۴۳ کیلومتر می­باشد که مطالعات آن به مهندسان مشاور واگذار که در مرحله مطالعات فاز یک می­باشد که انشاا... پس از تکمیل مطالعات شاهد شروع عملیات اجرایی آن نیز خواهیم بود . در این بین ۴۳ کیلومتر از محور اردبیل – سرچم که عمدتا تونل و سرپایی هستند، برای مطالعه و طراحی به مهندسان مشاور واگذار شده تا شاهد نهایی شدن این قطعه نیز باشیم.

یوسف‌زاده گفت: با توجه به اقدامات و حمایت­های انجام شده توسط مسئولین استان ، برنامه این اداره کل ، تکمیل و بهره برداری از ۴۰ کیلومتر  از مسیر اردبیل – سرچم برای سال آینده است که به لطف خدا و همت پیمانکاران فعال در پروژه محقق خواهد شد.

تاسیسات زیربنایی موجود در حریم راهها ، روند تسریع در اجرای پروژه­های بزرگراهی را با مشکل مواجه نموده اند

معاون مهندسی و  ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در سالجاری و برای سال آینده اعتبار مناسبی در حوزه راهسازی برای تکمیل پروژه‌های بزرگراهی در نظر گرفته شده است که امیدواریم با تخصیص این منابع زمینه تکمیل هرچه سریعتر این پروژه‌ها فراهم آید.

یوسف‌زاده اظهار کرد: هر چند تا پایان امسال با توجه به شرایط جوی استان پروژه بزرگراهی به بهره‌برداری نمی‌رسد اما با توجه به زیرساخت­های تکمیل شده و با مساعد شدن شرایط جوی تکمیل پروژه­ها با جدیت ادامه خواهد داست تا در سال آینده شاهد تکمیل و بهره­برداری از حدود ۱۰۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی در استان باشیم.

معاون توسعه ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در مجموع ۹ طرح ملی در حوزه توسعه راههای استان پیش­بینی شده است که تقریباً کلیه محورهای اصلی استان اردبیل را پوشش می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود همکاری­های انجام شده توسط ادارات مرتبط در جابجایی تاسیسات موجود در حریم راه و ضمن قدردانی از زحمات ایشان ، متاسفانه همچنان تاخیر در جابجایی تاسیسات موجود در مسیر توسعه بزرگراهی استان از مشکلات این اداره کل و پیمانکاران فعال در این حوزه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha