کد خبر: اختصاص-100-تخت-بستری-به-بیماران-کرونایی-د
۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر سید محمد موسوی خاطر نشان کرد: به منظور تسهیل در ارتباط میان بیماران و خانواده های آنان، صفحه ملاقات اینترنتی در این مرکز در حال راه اندازی است و بر اساس برنامه ریزی تا پایان آذر ماه افتتاح خواهد شد.

رییس مرکز آموزشی پژوهشی درمانی شهید هاشمی نژاد با بیان اینکه در سایت ویژه بیماران کرونایی این مرکز درمانی، 100 تخت بستری و 18 تخت مراقبت های ویژه آماده سازی شده است و به بیماران کرونایی خدمات رسانی می شود تصریح کرد: مدیر سایت کرونای بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد همه‌روزه پیگیری مستمر دارد تا تا در صورت وجود هرگونه مشکلی بلافاصله آن مشکل برطرف شود.

دکتر موسوی تصریح کرد: همچنین کمیته ترخیص سایت کرونای بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد فعال است تا بیماران بعد از ترخیص هم با واحد آموزش سلامت بیماران تا زمان بهبودی کامل در ارتباط باشند و در این خصوص رابطان آموزش تمامی بایدها و نبایدهای پس از ترخیص از بیمارستان تا زمان بهبودی کامل را به بیمار ارائه می دهند.

وی تأکید کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌ها در خصوص بیماران مشترک است که در این راستا متخصصان مربوطه در کنار کادر درمان کرونا قرار می گیرند، به‌طور مثال یک بیمار قلبی مبتلا به کووید 19 در طول دوره درمان ضمن ویزیت متخصصان داخلی و عفونی مرتبط با کرونا، توسط پزشک متخصص قلب و عروق هم ویزیت می‌شود.

رییس مرکز آموزشی پژوهشی درمانی شهید هاشمی نژاد با اشاره به اینکه نیروی انسانی پرستاری این مرکز درمانی اطلاعات خوبی از بیماران کرونایی دارند، بیان کرد: خدمات درمانی به بیماران کرونایی با توجه به شرایط خاص به این نوع بیماران توسط نیروهای باتجربه ارائه می‌شود.

دکتر موسوی گفت: حدود 30 درصد از پرسنل بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مبتلا به ویروس کرونا شدند که خوشبختانه تمامی آنان بهبود یافته‌اند و به محل کار بازگشتند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد بیماران بستری در  این مرکز 30 درصد کاهش یافته و در آمار بستری‌های روزانه هم کاهش بیش از 50 درصدی داشتیم و بستری‌های روزانه از 20 نفر به کمتر از 10 نفر رسیده است و خبر خوش دیگرمان هم کاهش 40 درصدی فوتی‌ها بوده و این آمارهای خوشایند نشان از توجه مردم به توصیه‌ها و اثربخشی محدودیت‌های کرونایی دارد.

رییس مرکز آموزشی پژوهشی درمانی شهید هاشمی نژاد با بیان اینکه بهترین کار در جهت رفع وضعیت بحرانی کرونایی رعایت نکات پیشگیرانه و عدم رفت‌وآمد غیرضروری و عدم حضور در انواع مجالس و محافل است، خاطرنشان کرد: اگر همکاری شایسته مردم با مدافعان سلامت ادامه یابد وضعیت حتی بهتر از شرایط کنونی می‌شود، اما اگر به روال عادی بازگردند موج جدید از راه می‌رسد و مجدد آمارها افزایش می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha