کد خبر: ارائه-خدمات-درمانی-به-بیش-۲۵۰۰-لبنانی
۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۳۴
ارائه خدمات درمانی به بیش ۲۵۰۰ لبنانی/ انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی نیروهای شرکتی

به گزارش خبرنگار گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت؛ محمد نصیری در نشست امروز در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری سلامت درباره وضعیت بیمه تکمیلی نیروهای شرکتی جمعیت هلال احمر افزود: دو موضوع در این بیمه مطرح است، یکی اینکه هزینه 50 درصد پرداختی پرسنل نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرد، یعنی پولی که همکاران برای بیمه تکمیلی پرداخت می کنند کاهش داشته است. نکته دوم این است که سطح این بیمه بالاتر رفته است.

وی ادامه داد: در بحث ارائه بسته های خدماتی چهار سطح وجود دارد، در حوزه ارائه خدمات یک سطح بالاتر و در حوزه دریافتی این اتفاق جزو سیاست های قطعی ما است. مجموعه هایی از ما که بخش وسیعی هزینه بیمه ای برای خودروها، پایگاه ها، هلیکوپترها داریم و موضوع ما این بود که اگر پرداختی انجام می شود خدماتی که پرسنل ما می گیرند باید خاص تر باشد و این کار انجام شده و نامه های آن به واحدها رفته است و از همین ماه هم اعمال خواهد شد.

نصیری در بخش دیگری از صحبت هایش در اشاره به تامین واکسن آنفلوآنزا تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده توسط سازمان تدارکات پزشکی و تامین ارز مورد نیاز به زودی واکسن آنفلوانزا به کشور وارد خواهد شد که در ابتدا قرار بود یک میلیون واکسن آنفلوانزا توسط هلال احمر تأمین شود که میزان آن به دو میلیون واکسن افزایش پیدا کرده و بنا داریم در صورت فراهم شدن شرایط توزیع این واکسن‌ها را از نیمه دوم شهریورماه آغاز کنیم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر اظهار کرد: براساس آخرین آماری که شب گذشته اخذ شده است دو هزار و 500 نفر در بیمارستان صحرایی احداث شده از سوی جمعیت هلال احمر خدمات دریافت کرده‌اند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: همچنین 18 متخصص و فوق تخصص در لبنان حضور پیدا کرده و خدمات درمانی را ارسال می‌کنند. همچنین 38 نفر از جمعیت هلال احمر به لبنان اعزام شده‌اند که البته تعدادی از آنها به کشور بازگشتند.

نصیری با اشاره به کمکهای قابل توجه صلیب سرخ لبنان در سیل سال گذشته به کشورمان، گفت: لبنان از جمله کشورهایی بود که کمک‌های قابل توجهی را در آن مقطع به هموطنان سیل‌زده داشت و محموله قابل توجهی را به کشور و مناطق سیل‌زده ارسال کرد.

وی همچنین به کمکهای ارسال شده از سوی فدراسیون صلیب سرخ، گفت: در ارتباط با کووید 19، 159 محموله بین المللی به ایران ارسال شده است که این محموله ها به 20 نقطه از کشور و مناطق قرمز و پرخطر ارسال شده است.

نصیری به آموزش سربازان در دوره آموزشی در پادگان‌ها اشاره کرد و گفت: در همین ارتباط نیز در تمام پادگان‌های آموزشی دوره آموزشی 30 ساعته برای سربازان توسط جمعیت هلال احمر برگزار شد است. یکی دیگر از اقدامات جمعیت هلال احمر راه اندازی کمپین "غرق نشوید" است که 70 هزار نفر در رابطه با این کمپین مشارکت داشتند و امیدواریم در ماه باقی‌مانده از تابستان شاهد کاهش حوادث ناشی از غرق شدن باشیم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر افزود: همزمان با هفته دولت چندین پروژه عمرانی و خدماتی از سوی جمعیت هلال احمر در نقاط مختلف کشور به بهره‌برداری خواهد رسید که از آن جمله می‌توان به افتتاح و بهره‌برداری یک هزار خانه هلال احمر جدید در سطح کشور اشاره کرد.

نصیری گفت: در حال حاضر 1400 خانه هلال احمر در سطح کشور فعالیت دارند که این اماکن در موضوعات تاب‌آوری و امداد و نجات فعالیت‌های گسترده‌ای را داشته‌اند. به طوری که در دوره جدید مدیریت هلال احمر و با حضور دکتر همتی و در 6 ماه گذشته اقدامات موثری برای راه‌اندازی خانه‌های هلال انجام شده است و برهمین اساس در هفته دولت یک هزار خانه هلال احمر جدید به 1400 خانه هلال اضافه خواهند شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که جمعیت هلال احمر توجه ویژه‌ای به آن داشته است ارائه خدمات توانبخشی با تعرفه تدریجی است که در همین ارتباط در هفته دولت سه مرکز توانبخشی در مناطق ایلام، رشت و سیرجان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر همچنین به توزیع کمکهای بین المللی به ویژه ماسک N95 در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: تعداد قابل توجهی از این ماسک‌ها در قالب کمکهای بین‌المللی به کشور ارسال شده است که در مراکز هلال احمر کمتر مورد استفاده قرار گرفته و بنا داریم همزمان با هفته دولت این اقلام را در مراکز درمانی و بیمارستانی سراسر کشور و به ویژه نقاط محروم و مناطق قرمز توزیع کنیم.

نصیری همچنین به اقدام جدید سازمان جوانان هلال احمر اشاره کرد و گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام محرم و عزاداری سالار شهیدان تمهیداتی برای تأمین ایمنی برگزاری مراسم های عزاداری مورد توجه دستگاه‌های مختلف و مردم قرار گرفته است و بر همین اساس جوانان هلال احمر بنا دارند براساس پروتکلهای بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت و در چارچوب بخشنامه‌های ابلاغ شده در محلهای برگزاری مراسم‌های عزاداری اقدام به توزیع ماسک و فوم‌های بهداشتی کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس کمپین «نذر سلامت» با همکاری برنامه تلویزیونی عصر جدید آغاز خواهد شد که به موضوع جمع‌آوری کمکهای مردمی برای تأمین ماسک و اقلام بهداشتی در هیئات مذهبی خواهد پرداخت.

سخنگوی جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به کاهش مأموریتهای سازمان امداد و نجات، گفت: براساس گزارش تهیه شده میزان مأموریتهای سازمان امداد و نجات در مردادماه امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته 53 درصد کاهش یافته است که البته یکی از دلایل آنها می‌توان کاهش سفرها و رعایت مردم اشاره کرد.

نصیری گفت: بیشترین ماموریت ها از سوی سازمان امداد و نجات به ترتیب در استانهای مازندران با 277 مأموریت، اصفهان با 175 مأموریت، و استان گلستان با 161 مأموریت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مردادماه 71 عملیات در محیط‌های آبی از سوی جمعیت هلال احمر انجام شده است که در همین ارتباط از هموطنان تقاضا داریم در شهریور و در ماه پایانی تابستان عنایت ویژه‌ای را به این مسئله داشته باشند. به طوری که متاسفانه در محیط های خلوت تعداد عملیاتهای سازمان امداد و نجات نیز افزایش یافته است و تاکید می شود در سواحلی که طرح امداد نجات از سوی جمعیت هلال احمر اجرا نشده است اقدام به شنا کردن نکنند. همچنین یکی دیگر از محلهای پرخطر حوزه‌های آبیاری باغات هستند که به این موضوع نیز باید توجه شود.

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: استانهای مازندران، گیلان و بوشهر بیشترین مخاطره و خطر را در ارتباط با محیطهای آبی داشته‌اند. همچنین براساس آمار در ماه گذشته دو هزار و 162 مأموریت در این مناطق انجام شده است که 316 مصدوم و افراد گرفتار نجات پیدا کرده‌اند. همچنین به هفت هزار و 647 نفر نیز امدادرسانی شده و 214 نفر نیز اسکان اضطراری پیدا کرده‌اند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر همچنین به اقدامات انجام شده در حوزه معاونت امور بین الملل و بشر دوستانه جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: براساس پیگیری های انجام شده نهایتا خط انتقال کمکهای بشردوستانه جمعیت هلال احمر به کشور انجام شد که با تلاشهای بیش از یک سال گذشته 500 هزار دلار از طریق این کانال در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفت که از این رقم 150 هزار دلار مربوط به حوادث سه سال پیش کرمانشاه و همچنین بخشی از این پول به سیل سیستان و مابقی نیز که حدود 300 هزار دلار است به مسئله کووید19 و کمکهای فدراسیون بین المللی اختصاص دارد.

خبرنگار: محمدسیاح

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha