کد خبر: ارائه-خدمات-همو-دیالیز-به-2هزار-و-800-بیمار
۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۰۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر جواد رجبیان، با اشاره به اینکه ارایه خدمت به این بیماران در بخش های خصوصی،خیریه و دانشگاهی انجام می شود، خاطر نشان کرد :هر بیمار دیالیزی در بدو ورود برای دریافت خدمات دیالیز، روزانه تب سنجی می شوند و علایم بالینی آنها از حیث عدم ابتلا به کرونا بررسی می شود.

وی افزود :اگر بیماری علایمی مشابه با بیماری کرونا داشته باشد جداسازی می شود با انجام آزمایشات و ویزیت توسط پزشک، تا مشخص شدن جواب آزمایش،  خدمات دیالیز خود را در محیط جداگانه ای از سایرین و یا در شیفت جداگانه دریافت می کند.

کارشناس مسئول اداره امور بیماریهای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد:اگر جواب آزمایش بیماری ،کرونا را مثبت اعلام کند تا 14روز برای دریافت خدمات دیالیز به بیمارستان شریعتی و درمانگاه خیریه سیدالشهداء مراجعه می کند.

دکتر رجبیان با اشاره به اینکه بیماران بستری در بیمارستان های شریعتی و امام رضا(ع) خدمات دیالیز دریافت می کنند، تصریح کرد :در شهرستان ها نیز خدمات به همین شکل به بیماران دیالیزی ارائه می شود.

وی در خصوص رعایت موارد بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش و ملزومات پزشکی توسط بیماران و پرسنل گفت:علاوه براین با همکاری بسیج جامعه پزشکی و هلال احمر به بیماران نیازمند ماسک و مایع ضد عفونی اهدا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha