کد خبر: انجام-بیش-از-21-هزار-ماموریت-امدادی-در-سا
۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۱

دکتر پیرحسین کولیوند با اشاره به این که ماموریت های هلال احمر در حوزه های مختلف رشد داشته، از انجام بیش از 21 هزار ماموریت امدادی در سال 1400 خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر پیرحسین کولیوند با اشاره به اهم ماموریت های این جمعیت از نخستین روز سال 1400 تا روز 16 آذرماه گفت: طبق وظایف تعریف شده در قانون مدیریت بحران برای جمعیت هلال احمر و همچنین با توجه به شرایط کشور، جمعیت هلال احمر از ابتدای سال جاری تا روز شانزدهم آذرماه 21 هزار و 417 ماموریت امداد و نجات انجام داده است.

وی افزود: ماموریت های انجام شده در سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 6.6 درصدی داشته که طی همین ماموریت ها به بیش از 83 هزار نفر از آسیب دیدگان حوادث مختلف امدادرسانی شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به جزئیات ماموریت های انجام شده خاطرنشان کرد: در جریان این ماموریت ها 12 هزار و 718 مصدوم و بیمار از طریق ناواگان زمینی و هوایی جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شده اند.

دکتر کولیوند با اشاره به سوانح جاده ای رخ داده در کشور گفت: پایگاه های امداد جاده ای هلال احمر در تمامی ساعات شبانه روز در آمادگی کامل به سر می برند و تیم های مستقر در این پایگاه ها 2 هزار و 390 عملیات نجات فنی از ابتدای سال انجام داده اند که منجر به نجات 3 هزار و 420 مصدوم ناشی از تصادفات جاده ای شد.

رئیس جمعیت هلال احمر ضمن بیان این که در تیرماه بیشترین عملیات های امداد و نجات انجام شده است، تصریح کرد: در ماموریت های امداد و نجات، علاوه بر عملیات های نجات، خدمات اسکان اضطراری نیز به بیش از 47 هزار نفر از آسیب دیدگان و افراد در راه مانده ارائه شد تا حادثه دیدگان در مناطق امن، شرایط سخت را پشت سر گذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha