کد خبر: انجام-واكسيناسيون-شهروندان-قمي-همزما
۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۰۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، بهرام سرمست استاندار قم در نخستين جلسه ستاد هماهنگی واكيسناسيون كرونا در استان قم طی سخنانی با اشاره به ورود اولین محموله واکسن کرونا به کشور اظهار کرد: برگزاری این جلسه پيرو مصوبات ستاد ملي كرونا و در راستای هماهنگی هاي بيشتر واکسیناسیون عمومي می باشد.

استاندار قم با تأكيد بر لزوم برنامه ريزي مناسب در جهت انجام شايسته طرح واكسيناسيون در استان ادامه داد: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم به عنوان جانشین ستاد هماهنگی واکسیناسیون، مدیر کل بحران استان به عنوان مسئول کمیته نظارت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان دبیر ستاد و مسئول کمیته اجرایی معرفی می شوند.

سرمست با اشاره به ضرورت آگاه سازي و تنوير افكار عمومي نسبت به ساز و كارهاي تزريق واكسن و تلاش براي شبهه زدايي خاطرنشان کرد: باید از طريق شوراي اطلاع رساني استان و با يك وحدت رویه اين مهم انجام شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه واکسیناسیون نباید به عادی سازی کرونا منجر شود تصریح کرد: پس از آغاز واکسیناسیون مدت حدود یک سال تا حصول نتیجه زمان نیاز داریم و در این مدت باید روش های پیشگیرانه به عنوان محور اصلی برنامه های دستگاه هاي ذيربط قرار گيرد.

استاندار قم با اشاره به مصوبه ستاد ملي كونا در خصوص الكترونيكي سازي خدمات دستگاه هاي دولتي و كاهش مراجعات حضوري خاطرنشان كرد: برابر اين مصوبه، هر يك از دستگاه هاي دولتي استان بايد حداقل سه خدمت اولويت دار براي الكترونيكي سازي را معرفي كنند.

سرمست همچنين پرداخت تسهيلات كرونايي دولت را نيز مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: مهلت استفاده از اين تسهيلات در بخش هاي آسيب ديده در حوزه هاي فرهنگ و هنر، گردشگري و ورزش و جوانان نيز تا ۱۵ اسفند تمديد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha