کد خبر: انجام-۶۷۸۴-ماموریت-امداد-و-نجات-هلال-اح
۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۶

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر ،مهدی ولی‌پور گفت: در این مدت به ۷۲ هزار و ۸۹۴ نفر آسیب دیده در حواث و سوانح مختلف توسط امدادگران این جمعیت، امدادرسانی شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ، به اسکان 8 هزار و ۵۷۵ نفر در این مدت اشاره کرد و افزود: 3 هزار و ۳۱۷ نفر مصدوم به صورت زمینی و هوایی به مراکز درمانی اعزام شدند.

به گفته وی، بیشترین ماموریت‌های امداد و نجات در استان‌های مازندران، اصفهان، گلستان و خراسان جنوبی بوده است.

ولی پور همچنین از انجام 3 هزار و ۵۴۲ ماموریت ترافیکی در محورهای برون شهری خبر داد و گفت: در این حوادث ۲ هزار و ۲۹۱ مصدوم به مراکز درمانی اعزام و ۶۸۳ نفر از مصدومان خدمات درمان سرپایی دریافت کردند.

به گفته وی، بیشترین ماموریت‌های ترافیکی در استان‌های گلستان، مازندران و اصفهان بوده است.

ولی پور، از رهاسازی ۸۳۲ مصدوم در سوانح ترافیکی خبر داد و گفت: بیشترین عملیات نجات فنی در سوانح ترافیکی در استانهای کرمان، قزوین و فارس بود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمیعت هلال احمر کشور گفت: در این مدت ۷۹۴ ماموریت در ارتفاعات و کوهستان انجام شد که  ۷۵۸ نفر نجات داده شدند و ۱۸۹ نفر مصدوم به مراکز درمانی ارجاع و ۷۸ نفر سرپایی درمان شدند.

وی به امدادرسانی به ۵۰ هزار و ۷۸۹ نفر از افراد آسیب دیده در سوانح جوی و بلایای طبیعی در این مدت اشاره کرد و گفت: پنج هزار و ۶۱۶نفر اسکان اضطراری داده شدند.

ولی‌پور گفت: بیشترین امدادرسانی در حوادث جوی در استان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان گزارش شد.

وی به پشتیبانی زمینی و هوایی از ۱۴۸ مورد حریق جنگل و مرتع توسط نجاتگران این جمعیت اشاره کرد و گفت: ۱۵۱ مورد ماموریت امداد و نجات جهت پشتیبانی از اطفا حریق در کشور انجام شد که منجر به انتقال ۱۲ مصدوم به مراکز درمانی و ارائه خدمات سرپایی به ۱۸ نفر از مصدومان شد.

به گفته وی، در این مدت چهار فروند بالگرد و ۲۷ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم مواد غذایی برای امدادگران در منطقه آب برای اطفاء حریق ارسال شد و ۱۸۳ نفر امدادگر به محل اعزام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha