کد خبر: اومیکرون-در-نزدیکی-جهرم؛-مسافران-هرمز
۸ دی ۱۴۰۰، ۸:۵۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم نسبت به ابتلای شهروندان و ورود سویه اومیکرون در شهرستان جهرم هشدار داد.

 دکتر محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم  در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،با بیان این مطلب که چند مورد ابتلا به امیکرون در استان هرمزگان دیده شده است، گفت: با توجه به اینکه شهرستان جهرم در مسیر بندر عباس قرار دارد و رفت و آمد و مسافرت های زیادی در این مسیر صورت می گیرد، خطر شیوع این سویه جدید کرونا بیشتر از قبل جهرم را تهدید می کند.

وی ادامه داد: شهروندان جهرمی باید بیشتر مراقب رفت و آمد های خود بوده و با توجه به شیوع این سویه جدید در استان هرمزگان پروتکل های بهداشتی را بیش از پیش جدی بگیرند. دکتر رحمانیان تاکید کرد: سرعت انتقال بیماری از این نوع جهش یافته چند برابر سویه های دیگر است و به راحتی می تواند در یک فاصله زمانی کوتاه، جمعیت بزرگی را مبتلا کند.

وی افزود: برگزاری و حضور در تجمعات می تواند به راحتی باعث ایجاد موج بعدی کرونا شود. به همین خاطر تا آنجا که می شود باید از حضور در تجمعات و مکان های شلوغ پرهیز کرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم تصریح کرد: این سویه جدید خطری جدی است برای سالمندان و کسانی که دارای بیماری خاص و مزمن هستند. گروه سنی ۶۰ سال به بالا حتما برای دریافت دز دوم و سوم خود به مراکز واکسیناسیون دانشگاه مراجعه نمایند.

وی گفت: موثرترین راه برای کنترل این بیماری تکمیل واکسیناسیون است. اگر هنوز برای تزریق واکسن اقدام نکرده اید، بدون تردید به اولین مرکز واکسن مراجعه و واکسن خود را دریافت کنید. شهروندان عزیز حتما به رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک توجه داشته باشند و تا آنجا که می توانند از سفر های غیر ضروری خود چشم پوشی کنند.

گفتگو:سید جواد سلیمانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha