کد خبر: بارش-برف-و-باران-در-اکثر-مناطق-کشور-تا-د
۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۰

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت آب‌وهوای کشور را تشریح کرد و گفت: امروز به غیر از نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، در سایر مناطق کشور بارش رخ خواهد داد.

وی افزود: بارش‌ها در شمال غرب، غرب و استان‌های واقع در مرکز، ارتفاعات رشته‌ کوه البرز، مناطق شمالی و شرق کشور به صورت برف و باران خواهند بود.

گودرزی اظهار کرد: برای مناطق جنوبی کشور، بارش باران همراه با رعدوبرق و گاهی وزش باد و برای برخی از مناطق مانند فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: امروز شدت بارش‌ها در فارس، بوشهر، نیمه شمالی کرمان، جنوب یزد، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شرقی خوزستان، مرکز قم و گیلان رخ خواهند داد.

وی گفت: از روز دوشنبه میزان بارش‌ها به‌تدریج در نیمه غربی کشورمان تضعیف می‌شود و عمده بارش‌ها در سواحل خزر و شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشورمان رخ خواهد داد و به‌تدریج این سامانه بارشی از اواخر وقت دوشنبه از کشور خارج می‌شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: دریای خزر و خلیج‌فارس هم از امروز تا دوشنبه مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شوند.

به گفته وی امروز آسمان تهران ابری به همراه مه رقیق خواهد بود که طی روز گاهی بارش باران به همراه وزش باد رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش‌ها در ارتفاعات می‌تواند به شکل برف و باران باشد، ضمن اینکه از فردا، هوای تهران سردتر می‌شود و فردا نیز بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha