کد خبر: بازاریان-کرمانشاه-در-دوران-بحران-کرون
۲۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۳۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ « هوشنگ بازوند» در نشست صمیمانه با جمعی از بازاریان قدیمی خیابان مدرس که با حضور فرماندار کرمانشاه، مدیرکل سازمان صمت، شهردار کرمانشاه و نمایندگان اتاق اصناف برگزار شد؛ با تجلیل ویژه از نقش‌‌آفرینی‌های برجسته بازاریان در عرصه‌ها و مقاطع مختلف قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: بازاریان در پیش از انقلاب با حضرت امام (ره) در ارتباط نزدیک بودند و علاوه بر پشتیبانی از نهضت اسلامی و نیروهای انقلابی، با اعتصاب‌هایی که انجام دادند، رژیم پهلوی را فلج کردند و تمامی این تلاش‌ها و جانفشاهی برای رضای خدا و ترویج اسلام بود.

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی هم بازاریان از پشتیبانی کنندگان اصلی جبهه‌ها بودند و در سامان‌دهی گسترده‌ کمک‌ها نقش بسیار برجسته‌ای  داشتند.

مدیر ارشد استان در ادامه به نقش ممتاز بازاریان کرمانشاه در بحران زلزله اشاره کرد و گفت: در زلزله آبان ۹۶ اولین استارت گسترده کمک به آسیب‌دیدگان را بازاریان شریف و نوع دوست کرمانشاهی آغاز کردند.

وی در ادامه به خسارت ۹ هزار میلیارد تومانی کرونا به اقتصاد کرمانشاه اشاره کرد و گفت: هرچند بخش قابل توجهی از این خسارت‌های کرونا متوجه بازاریان شده است ولی این عزیزان  ولی هیچ‌وقت کارگری را از کار بیکار نکردند.بازوند تاکید کرد: علی رغم رکود اقتصادی دوران کرونا بازاریان ۵ هزار شغل را تثبیت کردند و همچنین علاوه بر آن  ۸ هزار شغل جدید هم ایجاد کردند که تاریخ از این حرکت ماندگار به نیکی یاد خواهد کرد.

بازوند در ادامه و گفت: بازاریان خیابان مدرس سالیانه مالیات و عوارض می پردازند و شهرداری و مجموعه مدیریت استان موظف است از اقتصاد و معیشت این قشر شریف دفاع کند.

استاندار کرمانشاه به ضرورت سامان دهی دست فروشی خیابان مدرس اشاره کرد و گفت: حضور بی ضابطه دستفروشان در خیابان مدرس موجب بی نظمی می‌شود و امنیت روانی بازاریان و شهروندان را مختل می کند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این‌ها فضا و حریم پیاده رو یک حق مسلم شهروندی است و نباید اجازه دهیم اشغال شود.

مدیر ارشد استان گفت:  دست فروشی یک پدیده فراگیر در جهان سوم است و مختص کرمانشاه نیست و باید برای ساماندهی آن به شکل منطقی برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا نشست مشترکی با حضور نمایندگان سازمان صمت، اتاق اصناف و حوزه اقتصادی استانداری برگزار می‌شود و برنامه ریزی مناسبی برای سامان‌دهی دستفروشان و جانمایی جاهای جدید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت خواهد گرفت.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: مدیریت ارشد استان جایگاه ویژه‌ای برای بازاریان در روند توسعه استان قائل است و پروژه‌هایی مانند طرح پیاده‌راه مدرس تنها در صورت رضایت و مشارکت این عزیزان اجرایی می‌شود.

بازوند تاکید کرد: از نظر مدیریت ارشد استان هر پروژه‌ای که به معیشت و اقتصاد بازاریان شریف کرمانشاه لطمه بزند، قابلیت اجرایی ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha