کد خبر: برای-بناهای-تاریخی-پروانه-تخریب-صادر-ن
۱۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۴۵
برای بناهای تاریخی پروانه تخریب صادر نمی‌شود!

حسن خلیل‌آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به احیا و ساماندهی بناهای با ارزش تاریخی در شهر تهران اظهار داشت: طبق گذشته ساماندهی ساختمان‌های تاریخی در شهر تهران بر اساس شناسایی‌هایی که انجام شده، در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرداری تهران، بناهای با ارزش پایتخت را شناسایی کرده و نسبت به بازسازی و ساماندهی آنها اقداماتی انجام داده‌اند.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران نگهداری و حفاظت از برخی ساختمان‌های تاریخی را در دستور کار دارد، گفت: برای ساختمان‌های تاریخی تهران، پروانه تخریب صادر نمی‌شود. همچنین برای بناهایی تاریخی ثبت شده هرگونه اقدامی باید با نظر سازمان میراث فرهنگی انجام شود.

رسیدگی به بناهای ارزشمند تاریخی

خلیل‌آبادی با اشاره به تعامل سازمان میراث فرهنگی تاکنون با شهرداری تهران برای رسیدگی به بناهای ارزشمند تاریخی به خصوص بناهای در حال تخریب، تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی برای رسیدگی بیشتر به املاک در حال تخریب این بناها را به شهرداری تهران معرفی ‌می‌کند و شهرداری نیز اقدامات لازم را برای حفظ و نگهداشت این بناهای ارزشمند انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شهرداری تهران به منظور حفظ املاک ارزشمند تهران بیشتر از همیشه به سازمان میراث فرهنگی کمک می‌کند.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت خانه اتحادیه بیان داشت: در بازدیدی که از خانه اتحادیه انجام دادم، بازسازی این ساختمان نیز مراحل پایانی خود را می‌گذارند و به زودی افتتاح خواهد شد.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha