کد خبر: برق-و-گاز-امید-هم-مشکلی-را-حل-نمی-کند-یار
۲ دی ۱۳۹۹، ۹:۲۸
برق و گاز امید هم مشکلی را حل نمی کند/ یارانه انرژی باید به شخص داده شود

عبدالعلی رحیمی مظفری، نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت؛ درباره اینکه چرا عدالت اجتماعی در تخصیص یارانه های انرژی وجود ندارد؛ اظهار کرد: به دنبال این هستیم که بتوانیم این تعادل را برقرار کنیم و طرح هایی نظیر عدالت توزیعی در کمیسیون انرژی در حال بحث است.

وی ادامه داد:  هدف ما این است که یارانه به شخص تعلق بگیرد نه اینکه به خودرو بدهیم! به چه دلیل باید یارانه را به خودرو بدهیم که اگر یک خانواده سه خودرو دارد بتواند از یارانه سه خودرو استفاده کند ولی اگر کسی که خودرو ندارد نتواند از این یارانه استفاده بکند.

رحیمی مظفری توضیح داد: اینکه مثلا طرحی پیاده کرده و درباره برق و گاز امید صحبت می کنند و بخشی را شامل این طرح می کنند در خیلی از جاها می تواند ضربه بزند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ما در خیلی از خانواده‌ها اشتغال خانگی ایجاد کرده‌ایم و گفتیم که مردم در خانه شان چرخ خیاطی یا دستگاه خشک کن بگذارند که بتوانند با این کارها درآمدزایی کنند. اقتصاد خانگی راه اندازی کردیم ولی این برق امید شامل آنها نمی‌شود.

وی ادامه داد: چراکه آنها مصرف کننده بالا هستند و احتمالا کاهش مصرف در خانواده های مستضعف شامل خاموش کردن تلویزون هم بشود تا برق مصرف نشود! یعنی این درد باز هم به قشر مستضعف می خورد. شاید به عده ای کمک کند اما چند درصد شامل این کمک می شوند؟

رحیمی مظفری اضافه کرد: وقتی می بینیم خانواده ای 15 هزار تومان گاز و برق مصرف کرده یعنی این خانواده اصلا نمی تواند مصرف کند یعنی این خانواده در خانه هیچ دستگاه برقی و گازی قوی ای ندارد! ما چه چیزی را قرار است کم کنیم و این عدد چقدر است؟

خبرنگار: محمدسیاح

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha