کد خبر: برگزاری-نشست-ستاد-مبارزه-با-کرونا-در-ا-2
۲۳ دی ۱۴۰۰، ۸:۵۸
برگزاری نشست ستاد مبارزه با کرونا  در اقلید فارس

نشست ستاد مبارزه با کرونا با محوریت حضوری شدن دانشگاهها و موسسات آموزش عالی با حضور اعضا در محل فرمانداری شهرستان اقلید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در فارس، فرماندار این شهرستان با اشاره به اهمیت بحث واکسیناسیون، گفت: تمامی کارکنان و اصناف شهرستان موظف به تزریق واکسن کرونا می باشند و روسای ادارات باید در اسرع وقت لیست افرادی که در مجموعه تحت مدیریت خود از تزریق واکسن خودداری می کنند را به فرمانداری ارسال کنند. مهندس«شهرام منصوری» در خصوص حضوری شدن دانشگاه ها گفت: روسای دانشگاهها در اسرع وقت تمهیدات لازم را در خصوص حضور دانش جویان در کلاس های درس را اجرایی کنند و هرگونه کمبود و موانع موجود را به فرمانداری و دستگاه های زیربط جهت برطرف کردن اطلاع رسانی کنند. رئیس شبکه بهداشت و درمان اقلید در این نشست ضمن تشکر از همکاری مجموعه فرمانداری و ادارات شهرستان با مرکز بهداشت در زمینه تزریق واکسن کرونا، گفت: در حال حاضر وضعیت شهرستان از نظر رنگ بندی کرونا، آبی می باشد و حضوری شدن فعالیت دانشگاه ها منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی، تزریق واکسن توسط کلیه دانشجویان و کارکنان دانشگاه و رعایت فاصله فیزیکی در کلاس های درس و خوابگاه ها می باشد. دکتر«مسعود جوکار» افزود: صدور و تمدید تمامی مجوزهای مربوط به فعالیت کسب و کارها و اصناف باید منوط به تزریق واکسن کرونا باشد همچنین ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و برون شهری باید کارت واکسن الکترونیکی داشته باشند.

در ادامه این نشست رئیس مرکز بهداشت با اشاره به واکسیناسیون بیش از 95 درصدی جمعیت تحت پوشش در شهرستان اقلید، گفت: در حال حاضر 3 مرکز واکسیناسیون کووید19 در شهر اقلید تمامی پایگاههای بهداشت روستایی واکسیناسیون کرونا را انجام می دهند. مهندس«اکبر نوربخش» افزود: بار مراجعه به مراکز منتخب کووید19 و اورژانس بیمارستان به دلیل پوشش گسترده واکسن کرونا، کاهش یافته است و همچنان از مردم تقاضا داریم با رعایت پروتکل های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون با تزریق دوز دوم وسوم مجموعه سلامت شهرستان را در مبارزه با این بیماری یاری کنند. وی اافزود: شناسایی و رهگیری افرادی که با بیماران مبتلا به کرونا در ارتباط بوده اند؛ اهمیت زیادی در کنرل و کاهش موارد ابتلا در جامعه می باشد که در حال حاضر در حال اجرای آن می باشیم. مهندس نوربخش افزود: بحث واکسیناسیون اصناف باید جدی گرفته شود زیرا نقطه تماس با مردم هستند بیشترین مراجعه مردم به سوپرمارکت ها و نانوایی ها است بنابراین واحد بهداشت محیط باید نظارت و کنترل بیشتری بر روی این اصناف داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha