کد خبر: بهره-مندی-13هزار-نفر-از-خدمات-طرح-ناظرا
۱۰ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۴۵

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی؛ محمد رضا رضایی با اشاره به اهمیت اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا، گفت: در این راستا اجرای طرح «ناظران سلامت» هلال احمر طی ۲ مرحله در استان برنامه ریزی شده است.

 وی با بیان اینکه مرحله اول این طرح از 15 لغایت پایان آذر ماه سال جاری در استان اجرایی شد، افزود: مرحله دوم طرح هم از اول دی ماه آغاز شده و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه این طرح در قالب همکاری اعضای جوانان هلال احمر و بسیج با بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی استان اجرایی می شود، افزود: این طرح با هدف کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سطح اماکن عمومی و گروه های شغلی فعال اجرا می شود.

رضایی با اشاره به تاثیر مطلوب این طرح در کاهش آمار مبتلایان به این بیماری، اظهار کرد: در قالب این طرح تیم هایی متشکل از اعضای جمعیت هلال احمر و نماینده دانشگاه علوم پزشکی به مراکز اداری، تجاری و عمومی سرکشی کرده و روند بازرسی ها را برابر دستورالعمل به شبکه بهداشت و هلال احمر گزارش می دهند.

وی گفت: در صورت استمرار عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی، مراتب جهت اعمال دستورالعمل های لازم به دانشگاه علوم پزشکی گزارش و برابر مقررات با متخلفین برخورد می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در مرحله اول اجرای طرح ۴ هزار و 696 مورد بازرسی از اماکن انجام شده است، افزود: همچنین تا پایان آذر ماه  با یک هزار و 870 تیم مراقبتی و حمایتی نیزمشارکت داشته ایم.

رضایی گفت: این خدمات با مشارکت هزار و 270 نفر روز در قالب 602 تیم در سطح استان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه برنامه در راستای طرح سردار سلیمانی اجرایی شده است، افزود: خوشبختانه با اجرای طرح «ناظران سلامت» عادی انگاری در اماکن کاهش یافته و روند ابتلای کرونا هم سیری نزولی داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha