کد خبر: بیمارستان‌ها-از-آمادگی-خوبی-جهت-مقابل
۲۱ دی ۱۴۰۰، ۸:۲۹

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمارستان‌ها از آمادگی خوبی جهت مقابله با موج ششم بحران کرونا برخوردار هستند و تمامی تخت‌هایی که قابلیت بستری بیماران کووید را دارند شناسایی شده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر ایوب توکلیان  اظهار کرد: بیمارستان‌های حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نظر آمادگی در وضعیت خوبی به سر می‌برند و تجهیزات مربوط به اکسیژن مراکز درمانی پایش گردیده و خوشبختانه بسیاری از موارد برطرف شده است.

وی بیان کرد: تمامی تخت‌هایی که قابلیت بستری بیماران کووید را دارند شناسایی شده و در صورت اینکه حجم بیماران کرونایی بالاتر رفت، امکان استفاده از ظرفیت‌های شناسایی شده‌ای که مناسب ارائه خدمت به این نوع بیماران بوده وجود دارد.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: فاز اول راه‌اندازی بیمارستان ولایت که قابلیت خدمت‌رسانی به بیماران کوویدی را دارد در مراحل پایانی بوده و درمانگاه‌های عمومی سطح شهر هم تست‌های رپید را انجام می‌دهند تا مردم در قدم اول به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند.

دکتر توکلیان با بیان اینکه با بیمارستان‌های خصوصی توافقات خوبی شده و در صورت مواجهه احتمالی با موج ششم بحران کرونا از ظرفیت آنها استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: در هر زمان که نیاز شد بخش‌ها و تخت‌های اختصاص یافته بیمارستان‌های خصوصی به بیماران کرونایی‌ فعال می‌شود، ضمن اینکه در کنار آن کلینیک‌های تنفسی بیمارستان‌ها هم در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت بالارفتن تعداد بیماران سرپایی کار خود را به‌صورت مستقل انجام دهند.

وی با ذکر این نکته که بازدیدهای مستمر از مراکز درمانی سطح شهر در حال انجام بوده و هست، تأکید کرد: کلاس‌های آموزشی ویژه پرستاران جهت خدمت‌رسانی به‌موقع به بیماران تنفسی در حال انجام است، ضن اینکه پیش‌بینی‌های دارویی لازم نیز صورت گرفته و جلسات مستمر قرارگاه هم با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از مردم می‌خواهیم که در گام اول مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها نداشته باشند تا مراکز درمانی با حجم بالای بیماران سرپایی و اختلال در خدمت‌رسانی مواجه نشوند و توصیه ما این است که به مراکز منتخب کرونا یا مراکز سطح یک مراجعه شود و در صورت نیاز کار انتقالشان به بیمارستان انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha