کد خبر: تاثیر-چشمگیر-واکسیناسیون-بر-کاهش-بستر
۱۹ دی ۱۴۰۰، ۹:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در فارس، رئیس مرکز بهداشت اقلید با اعلام تاثیر چشمگیر واکسیناسیون بر کاهش مرگ و میر و بستری ناشی از کرونا در تمامی گروه‌های سنی، در عین حال بر لزوم تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتی پس از دریافت هر دو نوبت واکسن به منظور جلوگیری از خیز ششم بیماری، تاکید کرد، و گفت: بیشتر مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ در شرایط فعلی به افراد غیر واکسینه و یا افرادی که جهت تکمیل واکسیناسیون مراجعه نکرده اند را شامل می شود.

مهندس اکبر نوربخش با اشاره به روند رو به رشد سویه جدید کرونا درکشور، اظهار کرد: مجموعه بهداشت و درمان شهرستان اقلید از تمام ظرفیت های موجود برای مقابله با این بحران استفاده می کند.

وی تنها راه نجات در شرایط فعلی را رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن دانست و با توجه به شیوع ویروس جدید کرونا، بر رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در برابر این ویروس تاکید کرد و افزود: مشارکت و همکاری بیش از پیش مردم با مجموعه سلامت در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، باعث خروج از این بحران خواهد شد.

نوربخش درباره احتمال بروز پیک با سویه امیکرون خبر داد و ادامه داد: با توجه به انجام واکسیناسیون ممکن است تنها دو دوز کافی نباشد؛ علاوه بر الزامی بودن هر دو دوز بایستی دوز سوم هم جهت افزایش سطح ایمنی بدن تزریق شود.

از مردم فهیم شهرستان اقلید که تا کنون جهت تزریق واکسن مراجعه نکرده اند تقاضا دارم که هر چه سریعتر برای تزریق واکسن خود به مراکز و پایگاه های واکسیناسیون در سطح شهرستان مراجعه کنند و مجموعه سلامت را در تکمیل واکسیناسیون یاری نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha