کد خبر: تبدیل-1500-کیلومتر-شبکه-سیمی-برق-به-کابلی-د
۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۵۹

به‌گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "جمال معتمدی زاده " در حاشیه بازدید از یک پروژه برق‌رسانی در یاسوج گفت: با توجه به شرایط خاص شبکه‌های برق در استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین جلوگیری از نوسانات، ناپایداری و سرقت شبکه‌های برق در این استان باید در سال آینده 1500 کیلومتر شبکه‌ برق فشار ضعیف را تبدیل به شبکه‌های کابلی کنیم.

وی با اشاره به مشارکت گروه‌های عملیاتی و اتفاقاتی شرکت توزیع نیروی برق استان و بهره‌گیری از ظرفیت پیمانکاران در این پروژه مهم افزود: برنامه‌ریزی‌ها با نظارت مستقیم یکی از مدیران ستادی جهت سرعت بخشی و رفع مشکلات احتمالی در ادامه اجرای پروژه انجام می‌گیرد.

معتمدی‌زاده، مشارکت مدیران نواحی و پرسنل زیرمجموعه آنها در اجرای پروژه تبدیل شبکه‌های سیمی به کابلی در استان کهگیلویه و بویراحمد را یک ضرورت ویژه خواند و خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای این پروژه شاهد کاهش نرخ تلفات انرژی در شبکه‌های برق این استان باشیم.

وی افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود سه هزار و 800 کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق وجود دارد که با تبدیل هزار و 500 کیلومتر از این شبکه‌ها به کابلی می‌توان گفت تمام شبکه‌های فشار ضعیف کابلی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شبکه‌های کابلی می‌تواند در پایداری برق و رضایتمندی مشترکان بسیار موثر باشد، یادآور شد: کار تبدیل شبکه‌های سیمی به کابلی ابتدا از حوزه شهری به‌دلیل تراکم جمعیتی و شبکه‌ای شروع و سپس در روستاها عملیاتی می‌شود.

معتمدی‌زاده از مشترکان برق در این استان خواست در زمان اجرای پروژه سیمی به کابلی شبکه‌های برق همکاری لازم را با شرکت توزیع نیروی برق و پیمانکاران داشته باشند.

بیش از 270 هزار مشترک برق در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha