کد خبر: تداوم-تشدید-اقدامات-نظارتی-بر-فعالیت-ا
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۳۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دکتر آرزو فلاحی اظهار کرد: در پی تشدید اقدامات نظارتی بر فعالیت ادارات و اصناف 22 واحد صنفی مختلف در سطح شهر سنندج در سه روز گذشته به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فعالیت در زمان محدودیت‌ گروه‌های 4 گانه پلمپ شد.

وی در ادامه بیان کرد: در مدت زمان یادشده  15 اکیپ گشت مشترک ستادی از سه  اداره و 148 واحد صنفی و در سطح بازدید کارشناسان مراکز تابعه و محیطی 416 صنف مختلف مورد بازرسی قرار گرفتند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  گفت: در روند این بازدید ها 18 مکان وصنف مختلف به علت تخطی و قصور از اجرای کامل موازین و پروتکل‌های بهداشتی اخطاریه 24 ساعته بهداشتی دریافت نمودند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به مرتفع نمودن مشکلات خود اقدام نمایند.

دکتر فلاحی همچنین به پیگیری 13 مورد اخطاریه های صادر شده در گذشته و 9 مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه 190 اشاره نمود.

وی در زمینه بازدید از مراکز عرضه غذای آماده در این مدت خاطرنشان کرد : بازرسین این مرکز در طی سه روز گذشته 169  مورد بازدید را از مراکز عرضه مواد غذائی آماده ورستوران ها را  انجام داده‌اند  و در همین راستا 11 مورد موادغذائی آماده طبخ وعرضه را جهت تایید سلامت نمونه برداری نمودند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به کشف وضبط 525 کیلو گرم انواع موادغذائی تاریخ گذشته وفاقد مصرف توسط اکیپ های ضربت بهداشت محیط این مرکز اشاره کرد و افزود: بعد از طی مراحل قانونی واخذ مجوز لازم نسبت به معدوم سازی این مواد اقدام خواهدشد.

دکتر فلاحی به نظارت بر اقدامات بهبود کیفی آب شرب سنندج گریزی زد وگفت: کارشناسان این مرکز طی مدت گفته شده تعداد 222 مورد کلر سنجی و 29 مورد نمونه برداری آب شرب مناطق شهری و روستائی را در راستای  تایید سلامت آب به انجام رسانیده اند.

وی همچنین به نمونه برداری 6 مورد نان خبازی‌های سنندج در خصوص تایید سلامت نان همشهریان از نظرتعیین میزان نمک استفاده شده وهمچنین عدم استفاده از جوش شیرین در خمیر نان اشاره کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص ادامه تشدید نظارت‌ها بر فعالیت ادارات وصنوف مختلف در دوران کرونا بویژه زمان محدودیت فعالیت گروه‌های شغلی مختلف بیان کرد: برابر مصوبه ستاد ملی کرونا وهمچنن ستاد شهر ستانی مقابله با کرونا وبا توجه به وضعیت رنگ بندی سنندج از لحاظ کرونا  تنها فعالیت گروه شغلی یک  مجاز بوده که به طبع در چهار چوب رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به انجام برسد وسه گروه دیگر فعلا مجاز به فعالیت نیستند.

دکتر فلاحی خاطرنشان کرد: در سه روز گذشته تعدادی از واحدهای صنفی مختلف گروه شغلی یک به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی وهمچنین تعدادی از مراکزی که در گروه‌های دیگر شغلی (2/3/4) بوده و مشغول فعالیت در دوران محدودیت کاری هستند پلمپ شده و از فعالیت این مراکز جلوگیری به عمل آمده است.

وی در پایان به نمونه گیری 419 نفر از شهروندان سنندجی در مراکز 16 ساعته تست کرونا در سه روز گذشته اشاره نمود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha