کد خبر: تداوم-فرهنگ-محرم؛منشاء-رویش-امید-در-جا
۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۰۲
تداوم فرهنگ محرم؛منشاء رویش امید در جامعه است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر  خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم اختتامیه اولین کنگره سراسری شعر آیینی انقلابی «کوثر ناب» گفت: وظیفه اصلی ما در برهه کنونی ادامه راه «امام علی (ع)» است، مردم و جامعه هم وظیفه دارند در این راه قدم بردارند، از نظر من انتخاب اسم قشر مداحان و همزمانی آن با شهادت میثم تمار کاملا هوشمندانه است.

وی در همین راستا ادامه داد: از نظر مقام معظم رهبری مداحان مبلغان اسلام هستند، تبلیغ سطوح اسلام تنها قرار نیست توسط روحانیون رخ دهد، گاهی دو بیت هنرمندانه توسط یک شاعر و خوانش آن توسط یک مداح تاثیر بسزایی در دل مومنین ایجاد می‌کند، شاید این شعر از ده‌ها منبر امثال من موثرتر باشد. هر چند این مداحان صنف مستقلی ندارند اما با اشعارشان تاثیر بزرگی بر جان و دل جامعه می گذارند و به همین دلیل حضور من در این جلسه در تکریم از این عزیزان است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن خاص بودن ماه محرم امسال اظهار کرد: شرایط امسال شرایط معمولی نیست، شرایط کرونا باعث شده تا فشار فراوانی بر بچه هیاتی‌ها وارد شود زیرا آنها جان و دلشان برای محرم می تپد، وقتی مقام معظم رهبری امر فرمودند که تصمیم نهایی با ستاد ملی مبارزه با کروناست ما هم بنا به این فرموده از تمامی مصوبات این ستاد تبعیت می‌کنیم. اما مطمئن باشید در هر شرایطی که هم باشد در صورت لیاقت پرچم عزاداری «سیدالشهدا (ع)» را به اهتزاز در خواهیم آورد.

وی در همین راستا ادامه داد: هر چه شرایط سخت باشد ما باید بتوانیم مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) را به گونه های تازه برپا نگه داریم، این وضعیت کرونا وظیفه سنگینی را بر دوش شعرا و مداحان انداخته است تا بتوانند به بهترین شکل ممکن این مراسم را برگزار کنند.

قمی با اشاره به خوشحالی دشمنان از وضعیت کرونا در کشور اضافه کرد: مطمئن باشید دشمنان اسلام و ایران در این روزها از تمامی مشکلات در برگزاری اقامه عزا استقبال می‌کنند پس باید به سمت روحیه و نفس تازه‌ای در برگزاری عزاداری بدمیم، ما باید تلاش کنیم تا امید در بطن جامعه بار دیگر بوجود بیاید که جمود و ناامیدی خواسته اصلی شیطان است و ما باید از آن دوری کنیم.

وی در همین رابطه ادامه داد: حضرت آقا فرموده‌اند که ریشه‌ای ترین جهاد در عصر حاضر امید است، پس شاعران و مداحان باید در امیدبخشی به جامعه تلاش دو چندانی کنند، اگر شرب مدام محرمی ما ادامه داشته باشد امید در جامعه جریان پیدا می‌کند و این اصلی است که ما نباید از آن غافل شویم. برترین موتور محرک جامعه ایرانی مهر و عطوفت سیدالشهدا (ع) است. ما موظفیم به‌عنوان بخش اجراگر مراسم قواعد بهداشتی را رعایت کنیم اما شاعر و ذاکر در هر شرایطی موظف به انجام وظایف خود هستند. هرچه شرایط سخت باشد اهل اقامه عزا کوتاهی نخواهد کرد.

قمی خاطرنشان کرد: جریان بسیج مداحان در شرایط کنونی باید با قدرت کامل در جهت امیدبخشی به جامعه و انجام رسالت عزاداری حسینی گام بردارد و بیش از گذشته فعالیت کند، ما هم در سازمان تبلیغات اسلامی خادم هستیم و تمامی همکاری های لازمه را انجام می دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha