کد خبر: تزریق-۸-هزار-میلیاردتومان-به-پروژه‌ها
۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۰۰

به گزارش  گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت‌های بانک مسکن در بحث تامین مالی مسکن در سال جاری پرداخت تسهیلات به رقم تعهد شده از تعداد واحدهای تعیین شده طرح اقدام ملی برای پرداخت تسهیلات و تامین مالی از سوی این بانک است، اعلام کرد: روند پرداخت تسهیلات در اقدام ملی و همکاری با وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر روندی رو به جلو و مثبت است.

وی افزود: در طرح اقدام ملی تولید مسکن که مجموعا ۴۰۰ هزار واحد مسکونی است بیش از یک چهارم تامین مالی این طرح معادل ۱۴۰ هزار واحد از سوی بانک مسکن تقبل شده است. در واقع بانک مسکن تقبل کرده است تا به ۱۴۰ هزار واحد مسکونی از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تعریف شده در قالب طرح اقدام ملی مسکن، تسهیلات پرداخت کند.

بنا بر اعلام وی تاکنون بیش از ۲۰۲ هزار نفر در این سیستم ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن بعد از واجد شرایط شناخته شدن متقاضیان ابتدا متقاضی افتتاح حساب کرده و ۴۰ میلیون تومان به عنوان آورده اولیه واریز می‌کند و سپس بانک مسکن تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت می‌کند، خاطرنشان کرد: این موضوع باعث شده است تاکنون ما رقمی بیش از ۵ هزار میلیارد تومان از محل سپرده‌ها به این طرح‌ها تزریق کنیم و از محل تسهیلات هم تاکنون بیش از ۳ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های طرح اقدام ملی تزریق شده است.

شایان تاکید کرد: این طرح در واقع به خوبی شروع شده و هم‌اکنون نیز در ریل طبیعی خود افتاده است و ما امیدواریم تا بتوانیم در سال آینده بخشی از این واحدها را به سرانجام برسانیم و به مرحله افتتاح برسند.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه شبکه بانکی، بانک مسکن و دولت برای افزایش سقف تسهیلات پرداختی به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن توضیح داد: ۱۴ هزار میلیارد تومان در این طرح برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان،تعهد کرده‌ایم که برای ۱۴۰ هزار واحد به ازای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان به این طرح تزریق کنیم. ولی این امکان در حال پیشروی است که اگر بانک مرکزی هم همچنان که همیشه در اجرای طرح‌های دولت در حوزه مسکن همراهی کرده است موافقت کند، این سقف را به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش دهیم؛ اما هنوز این افزایش قطعی نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha