کد خبر: تفاوت‌-میان-میکروبیوم-زنان-و-مردان-در
۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۰

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، تیمی از محققان بین‌المللی در مطالعه جدید خود رابطه میان سن و جنسیت را با تنوع باکتری روده مورد بررسی قرار دادند.

براساس گزارش «ساینس نیوز»، محققان دریافتند که جوان‌تر بودن رابطه مثبتی با تنوع باکتری روده در مردان و زنان دارد اما باید بدانید که زنان جوان تنوع زیستی بیشتری نسبت به مردان جوان داشتند.

میکروارگانیسم‌ها در روده انسان نقش مهمی در سلامتی و بیماری ایفا می‌کنند؛ از آنجایی که آنها در پیشرفت‌های میکروبی موثر هستند، بنابراین درک عواملی که تنوع زیستی باکتری‌ها را تشکیل می‌دهد، بسیار مهم است.

«واریکینا تاکراسی» از دانشکده پزشکی سن‌دیگو دانشگاه کالیفرنیا، گفت: ما می‌دانیم که میکروبیوم از کودکی تا بزرگسالی تغییر می‌کند. ما می‌خواستیم با نگاهی به این تغییرات بفهمیم که آیا این تغییرات تحت تاثیر جنس و سن قرار می‌گیرد یا خیر؟ یافته‌های ما نشان می‌دهد که میکروبیوم‌های زنان متنوع‌تر از مردان است و زودتر بالغ می‌شوند.

گفتین است؛ دانشمندان برای انجام این مطالعه، تنوع باکتری روده 8 هزار و 900 نفر را از 4 منطقه جغرافیایی، آمریکا، کالیفرنیا، کلمبیا، انگلستان و چین با میانگین سنی  20 تا 96 سال بررسی کردند.

تاکراسی گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که تفاوت‌های میان میکروبیوم زنان و مردان در دوران میانسالگی کاهش می‌یابد.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha