کد خبر: تقویت-نظارت-بر-مراکز-منتخب-درمان-سرپای
۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۴۶

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» در این نشست با بیان اینکه در روزهای اخیر با حجم بالایی از مراجعه به این مراکز، به ویژه در مناطق پرجمعیت شهر شیراز مواجه بوده ایم، نقش مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس در ماه های اخیر، در مجموعه سلامت استان را حیاتی خواند.

 وی مراکز منتخب درمانی سرپایی کرونا را جبهه های پشتیبان مجموعه درمان خواند که از روزهای نخست تاکنون، با همت ویژه ای توانسته اند در مدیریت بهتر فرآیندهای ارائه خدمت سهیم باشند و در موج جدید کرونا نیز، با حجم فزاینده فعالیت، ارائه خدمت می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آمار بالای مراجعه کنندگان روزانه به این ۴۴ مرکز در استان، بر ضرورت نظارت بر فعالیت ها با هدف رفع چالش های احتمالی و تقویت فرآیندهای ارائه خدمت تاکید کرد.

برنامه ریزی برای تامین اکسیژن موردنیاز بیماران کووید ۱۹ با همکاری بین بخشی و با توجه به روند افزایشی بیماران در روزهای اخیر، همچنین جلب همکاری گروه های مختلف آموزشی، از دیگر محورهای مورد تاکید رئیس دانشگاه در این نشست بود.

دکتر لطفی همچنین روند آخرین فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی استان و نحوه پاسخگویی به مراجعان را مورد بررسی قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز  در ادامه به بررسی آخرین وضعیت ابتلا در مناطق مختلف استان، روند پذیرش و بستری بیماران در بیمارستان های استان و علت های جان باختن مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته پرداخت.

دکتر لطفی ضمن بررسی آخرین وضعیت سلامت کارکنان مبتلا به کرونا، بر ضرورت پیگیری وضعیت آنان تاکید کرد.

ثبت بیشترین میزان پذیرش بیماران مشکوک و علامت دار در بیمارستان های استان

دکتر «علی اکبری» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، بیمارستان های استان بیشترین آمار پذیرش بیماران مشکوک و دارای علامت کروناویروس را در طی ماه های اخیر داشته است، گزارشی از آخرین وضعیت بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان ارائه کرد.

دیگر معاونان و مدیران ارشد حاضر در این نشست نیز آخرین گزارش اقدامات خود را در مقابله با کروناویروس به رئیس دانشگاه ارائه دادند.

دویست و یکمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس صبح امروز، بیستم آبان، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha