کد خبر: تمامی-بیمارستان-ها-ملزم-به-پذیرش-بیمار
۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۴۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر شاپور بدیعی  ضمن قدردانی از تلاش ها و همکاری های موثر مسئولان بیمارستان ها در بحران همه گیری کرونا خاطر نشان کرد: هر گونه ارجاع بیماران به سایر مراکز ممنوع است و انتقال و جابجایی بیماران فقط از طریق مرکز پایش های بالینی دانشگاه(mcmc) انجام می شود.

وی با تاکید بر لزوم راه اندازی سامانه مدیریت بحران در بیمارستان ها به صورت عملیاتی تصریح کرد: لازم است تمامی دستورالعمل ها و پروتکل ها به پزشکان ابلاغ شود و نظارت مستمر بر درمان بیماران نیز صورت گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با توجه به افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کووید-19 به منظور استفاده مطلوب از ظرفیت های موجود، پذیرش بیماران الکتیو در بیمارستان متوقف و ظرفیت های فیزیکی و انسانی مراکز نیز به پذیرش بیماران مبتلا به کووید-19 اختصاص یابد.

دکتر بدیعی با تاکید بر توجه جدی بر بیماران خاص و مادران باردار تصریح کرد: در تمامی بیمارستان ها ضمن فعال شدن تیم تنفسی، باید نسبت به رعایت دستورالعمل تریاژ بیماران عفونی و اجرای تریاژ دولایه اقدام شود.

وی فعال نمودن کمیته ترخیص در بیمارستان ها جهت تسریع در ترخیص بیماران و مدیریت تخت ها را از دیگر نکات ضروری و مورد توجه برشمرد و گفت: بخش های پذیرش دهنده بیماران کووید-19 باید با نصب تابلو، مشخص شده و آمادگی لازم در آنها ایجاد شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تجهیز، آماده سازی و استاندارد سازی اتاق های تنفسی تا حد امکان، لغو تمامی برنامه های تعمیرات و تغییر در ساختار فیزیکی بیمارستان که منجر به کاهش ظرفیت های درمانی شود و تعیین مسیر تردد بیماران حاد تنفسی با نصب خطوط راهنمای استاندارد(رنگ خاکستری) را از دیگر نکات مورد تاکید برشمرد.

دکتر بدیعی با بیان اینکه تمامی کارکنان بیمارستان ها در آماده باش کامل هستند تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای تمامی کارکنان در خصوص اصول کنترل عفونت، مدیریت بحران، ثبت و بایگانی دوره های آموزشی و پایش اثر بخشی آموزشی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha