کد خبر: توسعه-خدمات-تشخیصی-کرونا-در-مناطق-حاشی
۱۵ دی ۱۴۰۰، ۸:۱۸

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: به منظور افزایش سرعت شناسایی بیماران مبتلا به کرونا و سویه اومیکرون در مناطق حاشیه شهر مشهد، خدمات تشخیصی و تست رپید در این مناطق گسترش می یابد.

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر محمد علی کیانی در نشست قرارگاه مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: در این راستا تست رپید توسط معاونت بهداشت در اختیار درمانگاه های فعال در مناطق حاشیه شهر قرار داده می شود تا ضمن کاهش هزینه ها، روند خدمات رسانی و تشخیص بیماری با سرعت بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی، 20 مرکز رمدسیویر در مناطق مختلف شهر مشهد در راستای تجویز و تزریق این دارو راه اندازی خواهد شد تصریح کرد: داروی رمدسیویر تنها در مراکز درمانی تجویز می شود و تجویز و تزریق این دارو در منازل ممنوع است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: معاونت غذا و داروی دانشگاه باید نسبت به تامین دارو و داروخانه های توزیع کننده آن اقدامات لازم را انجام دهد تا در صورت مواجهه احتمالی با پیک کرونا، خدمات به شکل مطلوبی به بیماران ارائه شود.

دکتر کیانی با تاکید بر اینکه در شرایط حال حاضر بهترین راه کنترل بیماری اومیکرون واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی است تصریح کرد: بهترین واکسن در دسترس ترین واکسن است و شهروندان در زمان مقرر برای دریافت دزهای دوم و سوم واکسن خود اقدام نمایند تا از سطح ایمنی کافی در مقابل این ویروس برخوردار باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha