کد خبر: جمعیت-مبتلا-به-اومیکرون-در-هر-سه-روز-می
۱۳ دی ۱۴۰۰، ۹:۵۷

عضو کمیته علمی قرارگاه مدیریت کرونا خراسان رضوی اظهار کرد: سویه اومیکرون از قدرت سرایت بالایی برخوردار است و هر سه روز، جمعیت مبتلا به این ویروس می تواند به دو برابر افزایش یابد.

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر بهنام علیزاده خاطر نشان کرد: با اطلاعاتی که تا کنون دریافت شده است، سویه اومیکرون در واقع نوع موتاسیون یافته از ویروس اصلی است  و با 30 جهشی که پیدا کرده سرایت پذیری بسیار بیشتری نسبت به سویه های قبلی دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بر اساس بررسی های انجام شده علیرغم سرعت انتشار این بیماری، میزان موارد بستری بیماران در مراکز درمانی کمتر است خاطر نشان کرد: این در حالی است که در صورت افزایش ناگهانی تعداد بیماران مبتلا به اومیکرون، متناسب با ان تعداد بیماران نیازمند به خدمات بستری نیز افزایش می یابد و با توجه به محدودیت ظرفیت مراکز درمانی، در کیفیت خدمات نیز تاثیر خواهد داشت.

دکتر علیزاده با بیان اینکه هنوز مطالعات در زمینه سویه اومیکرون در سطح جهان کافی نیست؛ اما در شرایط حال حاضر بهترین راهکار برای پیشگیری از بیماری، استفاده از ماسک، انجام واکسیناسیون کامل، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب از دورهمی هاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha