کد خبر: حوزه-بهداشت،-پایه-و-اصل-تمام-فعالیت-های
۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۹:۲۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر محمد علی کیانی در مراسم تکریم و معارفه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه حوزه بهداشت در خط نخست مواجهه با مردم است و ارتقاء آن می تواند از بسیاری از بیماری ها جلوگیری نماید خاطر نشان کرد: همه گیری ویروس کرونا، اهمیت بهداشت و لزوم توجه به توسعه این حوزه در راستای کاهش بار سیستم درمانی را بیش از پیش به همگان نشان داد.

وی با بیان اینکه ایجاد نظام شبکه یکی از اقدامات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود تصریح کرد: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تا کنون برنامه  های مهمی در حوزه بهداشت در راستای کاهش بار مراکز درمانی و پیشگیری از این بیماری صورت گرفته است اما لازم است برای مواجهه با پیک های بعدی به زیر ساخت های حوزه بهداشت توجه بیشتری شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بحث پزشک خانواده سال هاست که مطرح شده است اما هنوز به طور کامل در حوزه بهداشت اجرایی نشده است اظهار کرد: به طور حتم اجرای کامل برنامه پزشک خانواده نقش موثری در خدمات رسانی به مردم، کنترل و پیشگیری از بیماری ها به ویژه ویروس کرونا دارد.

دکتر کیانی با تاکید بر لزوم تقویت ارتباط حوزه بهداشت با حوزه آکادمیک و علمی در راستای اجرای برنامه های هدفمند و تاثیر گذار در سلامت جامعه تصریح کرد: دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با وجود اعضای هیات علمی توانمند از ظرفیت و پتانسیل مناسبی برای تقویت این حوزه و تشکیل کمیته های علمی با مشارکت این دانشکده دارد که لازم است به این مسئله توجه شود.

وی با بیان اینکه باید سطح دانش و اطلاعات جامعه در زمینه سلامت ارتقاء یابد که در این راستا می توان از ظرفیت اعضای هیات علمی به شکل مطلوبی بهره برد اظهار کرد: اصل کار در حوزه بهداشت بر فرهنگ سازی و آموزش جامعه است؛ در حوزه مدیریت کرونا بهترین راهکار این است که با افزایش دانش و اطلاعات جامعه، همکاری مردم را در این حوزه تقویت نمود تا بتوان از بروز موج های سهمگین همانند موج پنجم جلوگیری کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مدیریت کرونا هیچگاه بدون همکاری مردم موفق نخواهد بود که در این راستا باید با افزایش دانش و اطلاعات مردم، این همکاری را بیش از پیش تقویت نمود.

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه پایانی صفر و حضور زائران بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در شهر مشهد اظهار کرد: با توجه به افزایش حضور زائران، انتظار می رود حوزه بهداشت به شکل جدی در راستای پیشگیری و کنترل همه گیری ویروس کرونا وارد عمل شود تا گرفتار موج ششم و افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری نشویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha