کد خبر: خانه-تکانی-و-مشکلات-تنفسی-احتیاط،-لازم
۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۱۱

متخصص داخلی و فوق تخصص ریه هشدار داد: در صورت استفاده نابه‌جا و بیش از حد شوینده‌های قوی رقیق نشده برای خانه تکانی، افراد دچار حالت شبه آسم خواهند شد.

 

دکتر سهیلا سالاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت بیان داشت: زمانی که افراد به دلیل استفاده بیش از حد از شوینده‌های قوی دچار حالت شبه آسم می‌شوند، این مشکل تنفسی تا مدت‌ها باقی می‌ماند.

وی با اشاره به افزایش مشکلات تنفسی در زمان خانه تکانی افزود: زمانی که استفاده از مواد شوینده موجب بروز حساسیت و شبه آسم می‌شود، در صورت ادامه یافتن طولانی مدت این مشکل موجب بروز عفونت خواهد شد.

سالاری تصریح کرد: مصرف مواد شوینده به دلیل خاصیت اسیدی آنها که استنشاق می‌شوند بر مژک‌های سیستم تنفسی اثر می‌گذارند و گاهی موجب انقباض سیستم تنفسی خواهند شد. بنابراین در صورت استفاده به مقدار زیاد از مواد شوینده، تماس نزدیک با آنها و همراهی آنها با بخار آب قدر مسلم با جذب این مواد به سیستم تنفسی برای افراد ایجاد مشکل می‌کند.

وی توصیه کرد: افراد تا حد امکان برای خانه تکانی و زندگی روزمره به مقدار زیادی از مواد شوینده استفاده نکنند، اما در صورت تمایل و نیاز به مصرف آن را رقیق کنند.

 

کد خبرنگار: 410100

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha