کد خبر: دانشجویان-در-مسیر-مبارزه-با-ویروس-کرون
۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۵

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر محمد اسماعیل‌زاده اظهار کرد: روز 16 آذر نه تنها روزی به یاد ماندنی در تاریخ دانشگاه‌های کشور بوده، بلکه روزی بسیار مهم و ماندگار در تاریخ جمهوری اسلامی است.

وی ضمن اشاره به نقش‌ اثرگذار دانشجویان در سقوط رژیم شاهنشاهی و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، تصریح کرد: دانشجویان از قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرین بودند و این گروه یکی از کلیدی‌ترین نقش‌ها را در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی داشتند و نقش کلیدی دانشگاه‌ها و دانشجویان در این خصوص بر هیچکس پوشیده نیست.

قائم مقام معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: شکست رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی پایان کار دانشجویان نبود و پس از این اتفاق بسیارخوب و درخشان هم همان دانشجویان انقلابی دوران رژیم شاهنشاهی در جایگاه‌های مدیریتی، تخصصی و کارشناسی قرار گرفتند و جریان انقلاب را به‌خوبی پیش بردند.

دکتر اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه جوانان دانشجو در دوران 8 سال دفاع مقدس با حضور پررنگ، قهرمانانه و ایثارگرانه خود در جبهه‌های حق علیه باطل به مبارزه با دشمنان پرداختند، بیان کرد: دانشجویان در نبردهای مختلف به پیروزی رسیدند و در این میادین تعدادی از آنان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی با ذکر این نکته که دانشجویان پس از دوران جنگ تحمیلی نقش بسزایی در رشد، توسعه و تعالی کشور داشتند و در عرصه‌های مختلف همچون مبارزه با ویروس کرونا به‌خوبی نقش‌آفرینی کردند، تأکید کرد: تمامی دانشجویان ما به‌ویژه دانشجویان در رشته‌های پزشکی نقش تأثیرگذاری در ایام بحران کرونا در خصوص کنترل بیماری، آموزش مردم، فعالیت‌های جهادی و اجتماعی مرتبط با کرونا و جریان‌های بیماریابی و واکسیناسیون کرونا داشتند و می‌توان گفت که تمامی دانشجویان در طول این دوران نقشی اساسی ایفا کردند و این نقش پررنگ و کلیدی آنها در تمامی دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد به‌خوبی دیده شد.

قائم مقام معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در ایام بحران کرونا دانشجویان همچون دیگر میادین نشان دادند که همیشه در صحنه هستند و می‌توانند با حضور پررنگ خود در میدان عمل بسیاری از گره‌های کوری که به سختی باز می‌شود را به راحتی باز نمایند.

دکتر اسماعیل‌زاده با بیان اینکه دانشجویان همواره در ساخت آینده کشور، در محرومیت‌زدایی و در رشد و توسعه علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور، نقش‌آفرین بوده و هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم که دانشجویان ما همانگونه که در نوبت‌های قبل این تأثیرگذاری را به‌خوبی نشان دادند در ادامه راه هم همچون گذشته پیشرو باشند، زیرا معتقدیم که دانشجویان طلایه‌داران کارهای بزرگ ملی و بین‌المللی هستند و امیدواریم این مسیر مؤفق همچون گذشته با اقتدار پیش برود.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان و دانشگاه‌ها نقشی کلیدی و اساسی در حرکت رو به جلوی کشور دارند، بیان کرد: دانشجو مغز متفکر جامعه و دانشگاه کانونی برای پرورش آنها بوده و روز دانشجو هم یادآور تمامی خاطرات، حماسه‌ها، مجاهدت‌ها، تلاش‌ها، ایثارگری‌ و از خودگذشتگی‌های تمامی دانشجویانی است که با حضور به‌موقع خود در میدان‌های عمل نام ایران و ایرانی را درخشان کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha