کد خبر: دبیر-علمی-کمیته-پرستاریتربیت-پرستار-د
۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۹:۳۵

دبیر علمی کمیته پرستاری گفت: تربیت پرستار در بیمارستان کار علمی و منطقی نیست و نباید مجوز این کار را دارد چون این حرفه به شدت آسیب می بیند.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پرستاري مسعود فلاحی ، اظهار داشت: رفع کمبود پرستاری، تربیت پرستار در بیمارستان نیست و راهکارهای زیادی برای حل این مشکل وجود دارد.

وی افزود: مثلا می توان دانشجویان بیشتری را در بیمارستانها فرستاد واز ظرفیت پرستاران در این زمینه استفاده کرد.

دبیر علمی کمیته پرستاری با بیان اینکه نحوه گرفتن مدرک دانشگاهی  در ایران برای  تمام رشته ها از ادبیات و تاریخ و .. تا رشته های مهندسی و پزشکی کنکور و دانشگاه است ادامه داد: رشته  پرستاری هم از این رشته ها جدا نیست لذا منطقی و علمی این است که گرفتن پرستار هم به همین شیوه باشد و با کنکور سراسری وارد دانشگاه شوند .

فلاحی گفت: برخی دروس پرستاری را باید در دانشگاه گذراند، اما برخی مهارتی و تکنیکی است که باید در محیط بیمارستان بگذراند.

وی تصریح کرد: همچنین برخی مهارت ها را هم باید در محیط خانه مثل پرستاری منازل و برخی هم در جامعه و خانه های بهداشت گذراند تا در مجموع یک پرستار تربیت شود.

دبیر علمی کمیته پرستاری تاکید کرد: بنابراین خود بیمارستان نمی تواند نقش دانشگاه را ایفا کند چون جامعه و خانه نیست و هیات علمی ندارند.

وی گفت: استاد ، دانشجو و هیات علمی سه ضلع یک مثلث هستند و برای حرفه پرستاری نیاز است و بیمارستان قسمتی از محیط آموزشی است .

فلاحی افزود:  یک درصد مردم در بیمارستان بستری هستند و ۹۹ درصد آنها در جامعه  و خانواده هستند و بسیاری از دروس پرستاری در جامعه است.

وی ادامه داد: برای تربیت پرستار باید مجوز تاسیس دانشگاه باشد و در مورد بهیار هم همین را گفتیم که به موسسات خصوصی این مجوز را ندهند چون باید آموزشگاهی باشد که مربی پرستاری دارد نه آموزشگاه خصوصی که در کنار آموزش حسابداری و زبان بهیاری هم آموزش می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha