کد خبر: دستورالعمل‌های-بهداشتی-مراسم-محرم-با
۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۴۲

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح الله حقیقی در جلسه ستاد استانی محرم با بیان اینکه نقش آفرینی و تلاش هیات های مذهبی در مقابله با کرونا فراموش ناشدنی است، افزود: برگزار نکردن مراسم جمعی ماه محرم به خصوص برنامه هایی که در زنجان بُرد جهانی داشتند، خیلی سخت است، ولی برای حفاظت از سلامت مردم باید با این شرایط کنار بیاییم.

وی ادامه داد: ممکن است برخی افراد ناآگاه یا برخی از روی غرض ورزی و یا حتی بیگانگان در صدد باشند ما در این شرایط تصمیم احساسی بگیریم و فاجعه ای از حیث شیوع کرونا پیش بیاید لذا باید هوشیار باشیم.

مقام عالی استان با بیان اینکه تصمیم ها باید بر اساس واقعیت های موجود گرفته شود، اظهار داشت: باید در اطلاع رسانی ها هم دقت شود و از اظهار نظرهایی که در ذهن مردم ابهام ایجاد می کند، اجتناب گردد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش تولید روزانه ماسک در استان به میزان ۶۰۰ هزار عدد اشاره کرد و گفت: اکنون از نظر تامین مواد اولیه برای تولید ماسک در استان هیچ مشکلی نداریم، بلکه به سایر استان ها هم مواد اولیه ارسال می کنیم.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ هزار عدد از ماسک های تولید شده در اختیار کادر درمان قرار می گیرد، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است ظرف چند روز آینده، روزانه ۳۰۰ هزار از ماسک های تولید شده نیز به قیمت هزار تومان از طریق فروشگاه‌ها، تعاونی های مصرف و تعاونی های روستایی به فروش برسد.

حقیقی به ضرورت فعال شدن کمیته اطلاع رسانی محرم در استان تاکید کرد و گفت: رعایت نکردن پروتکل های ابلاغ شده فاجعه به بار می آورد و کسی هم نمی تواند تبعات آن را جمع کند.

وی یادآور شد: بیش ۴۵ درصد فوتی های کرونا در استان در تیرماه که رعایت پروتکل ها کمرنگ شده بود، اتقاق افتاد و نباید تکرار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha