به گزارش  گروه اجتماعی  خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، مهدی حاج محمدی در آخرین برنامه سفر به استان آذربایجان شرقی با نمایندگان گروه های جهادی و مردمی این استان دیدار و گفتگو کرد.

وی در سفر به استان آذربایجان شرقی با نمایندگان گروه های جهادی و مردمی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس سازمان زندان ها با تاکید بر ضرورت حضور گروه های جهادی و مردمی گفت: هرجا مردم و گروه های مردمی وارد عمل شدند بسیاری از مشکلات حل شده است.

وی با اشاره به اینکه گروه های جهادی نسبت به مسائل انقلاب دغدغه مند هستند گفت: با توجه به بخشنامه رئیس دستگاه قضا مبنی بر مشارکت های نهادهای مردمی، این امکان فراهم ‌شده است که نیروهایی که دغدغه انقلاب و مردم را دارند در عرصه زندان ها ورود کنند و برای کمک به زندانیان همت کنند.

حاج محمدی اظهار داشت: در زمینه همکاری های مشترک با گروه های جهادی و مردمی دو هدف اصلی را دنبال می کنیم اول اصلاح و کمک به بازگشت سعادتمند زندانی به جامعه و خانواده و دوم مراقبت از افرادی که در معرض ارتکاب جرم هستند به عنوان یک اقدام پیشگیرانه.

رئیس سازمان زندان ها در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شخصیت والای شهید سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم بر هدایت و سعادت بشریت توجه ویژه داشت و امروز می بینیم که حتی زندانیان نیز عشق و علاقه وصف ناپذیری نسبت به آن سرباز بزرگ کشور و انقلاب دارند.

رئیس سازمان زندان ها در ادامه به موضوع اشتغال زندانیان پرداخت و عنوان داشت: تلاش می کنیم هر زندانی یک کار و حرفه مناسب یا بگیرد تا با دستمزد آن زندگی خود را اداره کند تا زمینه ارتکاب جرم برای وی از بین برود.

حاج محمدی در پایان با بیان اینکه حضور گروه های جهادی پزشکی و دندانپزشکی در زندان ها خیر و برکات زیادی داشته است افزود: گروه های حقوقی، خیریه ها و... هم می توانند نقش خود را برای کمک به زندانیان ایفا کنند و زمینه ورود آنها زندان ها فراهم است.

در ادامه نمایندگان تشکل های مختلف جهادی و مردمی به طرح دیدگاه ها و سوالات خود پرداختند. شایان ذکر است از آغاز دور جدید مدیریتی فعالیت گروه های جهادی در زندان ها آغاز شده و برای توسعه بیشتر و ساماندهی و هدایت این فعالیت ها قرارگاه شهید لاجوردی فعالیت خود را از هفته گذشته به طور رسمی آغاز کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha