کد خبر: دولت-به-تعهداتش-در-قبال-ساخت-مترو-تهران
۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۴۶

رئيس شوراي شهر تهران با بيان اينکه ايجاد زيرساخت در هر کشوري بدون حمايت دولت امکان‌پذير نيست ، اظهار کرد: با توجه به اينکه مترو يکي از زيرساخت‌هايي است که در هر کشوري وجود دارد دولت بايد توجه بيشتري به ساخت مترو داشته باشد.

به گزارش خبرگزاري سلامت مهدي چمران در مراسم افتتاح ايستگاه مترو شهيد قدوسي اظهار کرد: در بعضي از کشورها که مترو ساخته مي‌شود امکانات آن نيز وجود دارد و همه نوع همکاري انجام مي‌شود ولي ساخت مترو در کشور ما متفاوت است .وي با تاکيد بر اينکه ورود هر هر قطاري به سيستم مترو تهران ، براي ما شادباش ويژه‌اي به حساب مي آيد ، گفت: ما در شرايطي به ساخت مترو در تهران اقدام کرده ايم که کشور در اوج تحريم هاي ظالمانه بود، به گونه اي که فاينانس‌هاي ما را باز نمي‌کردند.


وي با عنوان اين مطلب که پروژه‌هاي عمراني در زير زمين هزينه هاي مضاعفي را مي طلبد، گفت: شهردراي تهران با وجود انواع محدوديت هاي موجود اعم از تحريم، رکود اقتصادي و مشکل خريد خارجي توانست با سرعت هرچه بيشتر به سمت احداث خطوط مترو حرکت کند.


چمران با تاکيد بر اين که ساخت مترو باعث صرفه جويي هاي عمده اي در شهر و کشور مي شود،اظهار کرد: هر رام قطار مي‌تواند هزاران مسافر راجابه‌جا کند، اين در حالي است که مصرف بنزين در ايران با کل کشور هند با بيش از يک ميليارد جمعيت برابري مي‌کند.


به گفته رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، در صورتي که دولت اعتبارات لازم را در راستاي ساخت مترو بدهد، مي‌توانيم چندين ميليارد دلار در مصرف سوخت صرفه‌جويي کنيم و سرمايه ملي‌مان را ارتقاء دهيم.


چمران افزود: شوراي شهر امسال اعتبار 2200 ميليارد توماني براي توسعه مترو در نظر گرفته است و اگر دولت نيز به تعهدات خود عمل کند، سرعت ساخت مترو افزايش مي‌يابد. به گفته چمران،مترو تهران مي‌تواند براي ساير کلانشهرهاي کشور نظير مشهد، اصفهان، تبريز، شيراز و... نيز الگو باشد و به آنها کمک کند تا از اين وسيله پاک و ايمن استفاده کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha