کد خبر: رئیس-جمهور-یک-بار-قانون-اساسی-را-مطالعه
۲ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۰۶

به گزارش گروه سیاسی  خبرگزاری سلامت به نقل از  خانه ملت، محمدصالح جوکار در نشست علنی امروز (سه شنبه، 2 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به صحبت های روز گذشته رئیس جمهور در خصوص عدم نظارت مجلس بر عملکرد وزرا، گفت: براساس قانون اساسی قانونگذار باید برحسن انجام قانون نیز نظارت کند و نظارت بر عملکرد وزرا نیز از وظایف عملکردی مجلس است.

وی با انتقاد از صحبت های رئیس جمهور در مورد رفراندوم قانون اساسی، افزود: نمی دانم چه لزومی دارد که هرسال رئیس جمهور از رفراندوم سخن می گوید و بد نیست یک بار بحث رفراندوم از عملکرد رئیس جمهور نیز مطرح شود تا ایشان ببینند مردم از عملکرد رئیس جمهور به چه میزان رضایت دارند.

جوکار در خصوص پیشنهادات اصلاحی بر روی طرح اصلاح قانون انتخابات، گفت: برخی از این پیشنهادات وقت مجلس را می گیرد ما می خواستیم این طرح در انتخابات 1400 اجرایی شود اما با شرایط فعلی این امکان وجود ندارد، همچنین برخی رسانه ها و اشخاص شائبه هایی مطرح می کنند که مجلس محدودیت هایی برای حضور افراد و اشخاص در انتخابات ایجاد می کند اما من عرض می کنم که این محدودیت برای کسانی است که جرم اقتصادی دارند.

وی افزود: این محدودیت برای کسانی است که تابعیت اقتصادی مضاعف دارند و یا منافع کشورهای خارجی را دنبال می کنند و یا خانواده اش اقامت کشور بیگانه را دارد. بعضی ها نیز این شائبه را مطرح می کنند که مجلس می خواهد مانع از حضور جوانان در عرصه انتخابات شود، حال من عرض می کنم عملکرد وزارتخانه موردنظر را ببینید و بررسی کنید قانون باید بر تراز جمهوری اسلامی باشد نه بر تراز موردنظر آقایان.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: براساس اصل 3 قانون اساسی و سیاست های کلی انتخابات ما نمی توانیم برای حضور اعضای هیات رئیسه مجلس و یا سایر قوا به عنوان کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری مانع ایجاد کنیم و این نوعی تبعیض است لذا این پیشنهاد موردقبول کمیسیون نیست و از نمایندگان می خواهم رأی موافق به این موضوع ندهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha