کد خبر: رئیس-پلیس-آتلانتا-استعفا-داد
۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۹
رئیس پلیس آتلانتا استعفا داد!

رئیس پلیس آتلانتا پس از تیراندازی مهلک به یک آمریکایی آفریقایی تبار به نام بروکس که در اتومبیل خود در یک رستوران بیرون بر خوابش برده بود، استعفا داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از BBC، مقامات می‌گویند ریشارد بروکس جوان سیاهپوست 27 ساله، در طی درگیری روز جمعه توسط یک افسر پلیس تیر خورده و کشته شد! رئیس پلیس آتلانتا پس از تیراندازی مهلک به بروکس که در اتومبیل خود در یک رستوران بیرون بر به نام وندی خوابش برده بود، استعفا داد.

معترضین دوباره به خیابان‌ها هجوم بردند!

شهردار گفت که اریکا شیلد روز شنبه استعفا خود را تحویل داد. اتفاقی که برای بروکس افتاد، معترضین در آتلانتا را این هفته به خیابان‌ها کشاندند. آن‌ها خواستار اقدامی پس از مرگ آقای بروکس شدند. شامگاه شنبه، تظاهرکنندگان بزرگراه بزرگی به نام Interstate-75 در آتلانتا را بستند. رستوران وندی که بیرون از آن درگذشت بروکس اتفاق افتاده بود نیز آتش زده شد. در طول سه هفته گذشته، مردم در سراسر ایالات متحده قبلاً به اعتراض مرگ جورج فلوی، مرد سیاه پوستی غیر مسلح در بازداشت پلیس به اعتراض پرداختند. مرگ بروکس اریکا شیلد از دسامبر سال 2016 به عنوان رئیس پلیس خدمت کرده و بیش از 20 سال در اداره پلیس آتلانتا کار کرده بود. شهردار باتومس گفت، وی در این اداره در یك نقش دیگر ادامه خواهد داد. رئیس شیلد به دلیل تمایل وی مبنی بر اینکه آتلانتا الگویی برای اصلاحات معنادار در سراسر این کشور است، پیشنهاد کرده است که بلافاصله بعنوان رئیس پلیس کنار بیایید تا این شهر اعتماد خود را که به شدت در تمام جوامع ما مورد نیاز است، دوباره به دست آورد. شهردار باتومس همچنین خواستار اخراج افسر درگیر در مرگ بروكس شده است.

جمعه شب چه اتفاقی برای بروکس افتاد ؟

دفتر تحقیقات جورجیا (GBI) در حال تحقیق در مورد مرگ آقای بروكس است و در حال دیدن فیلم از یك دوربین امنیتی در داخل رستوران وندی و همچنین تصاویر شاهد عینی است. گفته می‌شود كه پلیس به این رستوران فراخوانده شده بود زیرا آقای بروكس در اتومبیل خود خوابیده و مانع عبور مسیر شده بود. طبق گفته پلیس، آقای بروكس پس از عدم موفقیت در آزمایش تنفس، در برابر بازداشت مقاومت كرد. گزارشی از GBI اعلام کرده است که فیلم های ضبط شده از داخل رستوران وندی نشان می‌دهد که مأمورین قبل از روی کار آمدن آقای بروکس را تعقیب می‌کنند. در این گزارش آمده است: مأمور سپس اسلحه خود را شلیک كرد و به بروكس حمله كرد. در فیلم شاهد عینی، آقای بروکس را می‌توان در خارج از رستوران وندی مشاهده کرد که با دو افسر پلیس درگیر است. او تیزر (دستگاه شوک الکتریکی) افسر را برمی‌دارد و از افسران فرار می‌کند و فرار می‌کند. سپس افسر دیگر موفق به استفاده از Taser روی آقای بروکس شده و هر دو افسر سپس از قاب این فیلم خارج می‌شوند. سپس عکس های اسلحه قابل شنیدن است و آقای بروکس در زمین دیده می‌شود. وی به بیمارستان منتقل شد اما بعدا درگذشت. یکی از افسران به دلیل جراحات ناشی از این حادثه تحت درمان قرار گرفت.

شلیک با تیزر پلیس توسط بروکس

در بیانیه‌ای گفته است که دادستان ناحیه فولتون، تحقیق جداگانه‌ای در مورد این حادثه انجام می‌دهد. وکلای نماینده خانواده آقای بروكس گفتند كه مأمور پلیس حق ندارد از حرکات مرگ‌بار استفاده كند و گفتند تیزر كه آقای بروكس آن را گرفته بود سلاح غیر كشنده است. وکیل کریس استوارت گفت: شما نمی‌توانید به کسی شلیک کنید مگر اینکه اسلحه ای به شما نشان دهند. وكلا برای خانواده وی گفتند كه آقای بروكس قرار بود روز هشت شنبه دختر 8 ساله خود را در اسكیت بازی کند تا جشن تولد خود را جشن بگیرد. به گزارش ABC News، این 48مین تیراندازی است که مأموریت درگیر شده توسط دفتر تحقیقات جورجیا در سال جاری انجام شده است. از این موارد‌، 15 عدد از این تعداد کشنده بودند. بروکس به گزارش نیویورک تایمز، تعدادی از معترضین روز جمعه در خارج از وندی جمع شدند. اعتراضات روز شنبه دوباره در مرکز آتلانتا آغاز شد. تصاویر از تظاهرکنندگان نشان می‌دهد که تظاهرکنندگان با علائمی با نام بروکس و نشانه‌های زندگی سیاه اهمیت دارد، حرکت می‌کنند. مردم آتلانتا پیش از مرگ جورج فلوید معترض بودند. وی در 25 ماه مه درگذشت پس از آنکه یک افسر پلیس مینیاپولیس بیش از 8 دقیقه روی گردن او زانو زد. این افسر متهم به قتل درجه دوم شده است.

در شهرهای دیگر آمریکا چه اتفاقی افتاده است؟

از زمان درگذشت فلوید، تظاهرات‌هایی در سراسر ایالات متحده و جهان رخ داده است. بسیاری از ایالات متحده خواستار اصلاح پلیس هستند. در مینیاپولیس، جایی که آقای فلوید درگذشت، شورای شهر روز جمعه مصوبه‌ای را تصویب کرد تا بخش پلیس خود را با یک سیستم ایمنی عمومی به رهبری جامعه جایگزین کند. این شورا گفت كه این كار یک سال مشاركت با هر عضو جامعه مایل در مینیاپولیس را آغاز می‌كند تا الگوی جدیدی از امنیت عمومی ارائه شود.

درگذشت جورج فلوید، بهانه‌ای برای تغییر

در نیویورک، فرماندار اندرو کوومو به ادارات پلیس دستور داده است تا اصلاحات اساسی را انجام دهند. وی همچنین گفت که او متوقف خواهد بود تا تأمین منابع مالی مقامات محلی که نتوانستند اصلاحاتی را برای استفاده بیش از حد از زور و تعصب در ادارات پلیس خود انجام دهند تا آوریل آینده. رئیس جمهور دونالد ترامپ روز جمعه گفت که روش chokehold برای محدود کردن برخی از مظنونان باید "به طور کلی صحبت کند" پایان یابد. وی مجبور شد اولین گردهمایی انتخاباتی پس از تاجگذاری پس از انسداد در Tulsa ، اوکلاهما را به تعویق بیندازد تا در تعطیلات که بزرگداشت پایان برده داری ایالات متحده است ، قرار نگیرد. آقای ترامپ در پی انتقادات ، این تظاهرات را از 19 ژوئن به یک روز بعد منتقل کرد. این مکان همچنین بحث برانگیز بود زیرا تولسا یکی از بدترین قتل عام های سیاهپوستان در تاریخ ایالات متحده را در سال 1921 مشاهده کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha