کد خبر: راه-اندازی-آندوسکوپی-زیر-بیهوشی-در-مجت
۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۱۶
راه اندازی آندوسکوپی زیر بیهوشی در مجتمع درمانگاهی  شهید مطهری

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی مجتمع های تخصصی و فوق تخصصی امام رضا(ع) و شهید مطهری، دکتر علی جنگجو گفت: آندوسکوپی برای تشخیص بیماری های دستگاه گوارش از معده تا ابتدای روده استفاده می شود و با کولونسکوپی، امکان تشخیص بیماری های مربوط به تمامی قسمت های دستگاه گوارش از راه مقعد میسر خواهد شد.

وی افزود: هرچند انجام گاستروسکوپی و کولونسکوپی و حتی بیوپسی ها یک عمل سرپایی است، اما می ‌تواند باعث احساس حرکت و فشار در بیمار شود، در صورت استفاده نکردن از داروی آرامبخش، بعضی از آندوسکوپی ‌ها ممکن است ناراحت ‌کننده باشد و ترس اکثریت مردم از این اقدام عامل مهم بازدارنده ای است که مانع مراجعه مردم برای اندوسکوپی می شود.

رئیس درمانگاه های امام رضا (ع) و شهید مطهری تصریح کرد: هم اکنون این امکان فراهم شده است تا در بسیاری از معاینات آندوسکوپی، برای راحتی بیماران از داروهای آرامبخش استفاده شود و باعث آرامش و یک خواب سبک در بیمار شود، بیماران اغلب بعد از یک ساعت از خواب بیدار می‌شوند و این کار باعث افزایش رضایت بیماران است.

دکتر جنگجو خاطرنشان  کرد: برای راه اندازی و ارائه این خدمت، یک سیستم کامل آندوسکوپی از جمله گاستروسکوپ، کولونسکوپ و دستگاه مانیتور علایم حیاتی به ارزش حدودی ۹ میلیارد و پانصد هزار ریال تهیه شده است.

وی  در خصوص هزینه درمان آندوسکوپی نیز گفت: آندوسکوپی و کولونسکوپی زیر بیهوشی در درمانگاه شهید مطهری، به همت اساتید هیات علمی فوق تخصص گوارش و با تعرفه دولتی انجام می گیرد.

بخش آندوسکوپی درمانگاه شهید مطهری همه ‌روزه به جز شنبه ها، از ساعت ۱۴ تا ۲۰ آماده ارائه خدمات به مراجعان است. شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۶۱۲۱۱۰۵ تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha