کد خبر: رعایت-فاصله-استاندارد-برای-استقرار-جا
۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۳۰
رعایت فاصله استاندارد برای استقرار جایگاه‌های عرضه سوخت در استان الزامی است

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ احمدعلی موهبتی “استاندار” در جلسه شورای برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که سیستان و بلوچستان؛ با تاکید بر ایجاد بستر مناسب برای شکل‌گیری تجارت سالم در بازارچه‌های استان؛ اظهار داشت: تجارت سالم زمانی صورت می گیرد که جلوی تجارت غیر قانونی گرفته شود .

وی افزود: هزینه قاچاق باید آنقدر افزایش یابد تا افراد متخلف جرات ورود به موضوع قاچاق را نداشته باشند.

رییس شورای برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان، برخورد جدی با متخلفین در بازارچه ها و پایانه ها به ویژه در پایانه مرزی میلک را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: با افراد متخلف در پایانه‌ها و بازارچه ها باید برخورد جدی شود و خودروهای حامل کالای قاچاق در محل گلوگاه‌ها و بازرسی‌ها توقیف شوند.

احمدعلی موهبتی از استقرار پلیس امنیت اقتصادی در آینده نزدیک در مبادی رسمی مرزهای استان خبر داد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های دخیل در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای رونق بخشی اقتصادی و حمایت از تولیدات داخلی باید هماهنگی و تلاش بیشتری داشته باشند تا اقتصاد واقعی و سالم رونق بگیرد و امید برای تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی ایجاد شود.

موهبتی همچنین در خصوص ارائه خدمت به مردم در حوزه شرکت نفت گفت: استاندارد جهانی در استان برای استقرار جایگاه‌های عرضه سوخت در استان باید رعایت شود و فاصله هر جایگاه تا جایگاه بعدی بایستی در حد استاندارد جهانی باشد و برای این امر نیز بخش خصوصی وارد عرصه شود.

وی در خصوص ایجاد جایگاه  CNG در استان گفت؛ تاکنون ۱۴ مجوز احداث این جایگاه ها در نقاطی که گاز وجود دارد مصوب شده و صدور مجوز در شهرهای جدید هم که از نعمت گاز برخوردار شوند، ادامه خواهد داشت.

استاندار افزود: می بایست جایگاه‌های خدمات رفاهی در جاده‌های استان با استاندارد لازم راه‌اندازی شود و در کنار آن پمپ بنزین برای اقتصادی کردن این پروژه ایجاد شود و در شهرها نیز پمپ‌های تک نازله و دو نازله برای ارائه خدمت مطلوب به مردم راه اندازی شود .

موهبتی در خصوص قاچاق گندم نیز گفت: تولید گندم با بذر و نهاده و کود یارانه‌ای دولت صورت می‌گیرد و دولت برای آن هزینه می‌کند لذا جابجایی گندم از هر مرزی چه به داخل کشور و چه به خارج از کشور ممنوع است و فقط این جابجایی در داخل کشور از سوی شرکت غله و بازرگانی مجاز است.

گفتنی است در ابتدای این جلسه نیز هر کدام از اعضا، به بیان دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسی خود پیرامون دستور کار جلسه پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha