کد خبر: رهبر-کره-شمالی-از-ذخایر-غلات-خود-به-مردم
۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۰۱
رهبر کره شمالی از ذخایر غلات خود به مردم سیل زده می‌بخشد!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، رهبر کره شمالی کیم جونگ اون، در حال ذخیره منابع غلات خصوصی خود برای تغذیه قربانیان سیل اخیر است. کره شمالی می‌گوید، تقریباً 1500 هکتار از مزارع برنج سیلاب شده و حدود 730 خانه و 179 بلوک مسکونی از اوایل ماه اوت نابود شده‌اند.

حرکت رهبر کره شمالی نشان دهنده وخامت اوضاع است!

تصمیم کیم برای استفاده از ذخایر خود ممکن است یک تحول نگران کننده باشد. رئیس سابق شعبه سیا (CIA) در کره جنوبی به اینسایدر گفت: این نشان دهنده یک طوفان کامل از فشارهای اقتصادی است که کره شمالی در حال حاضر دچار آن است. طغیان شدید ناشی از باران‌های موسمی شدید، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را به واکنشی غیرعادی مجبور کرده است که ممکن است نشانه‌ای از اوضاع وخیم این کشور ایزوله در میان همه‌گیری کروناویروس باشد.

باران‌های موسمی برای کره شمالی چندان نا آشنا نیستند

باران‌ها در فصول موسمی به دلیل کمبود زیرساخت‌ها، کره شمالی را ویران کرده است. براساس یك تخمین، حدود 15٪ از اراضی زراعی كشور در اثر سیلاب در دهه 1990 از بین رفت و یک مطالعه جداگانه تخمین زد كه بیش از 2 میلیون نفر جان باختند. کره شمالی ادعا می کند که در آن مدت تقریباً 225000 نفر جان باختند. در اوایل این ماه، کیم، رهبر کره شمالی در روستاهای آسیب دیده از سیل اخیر بازدید کرد. در حالی که دیدارهای کیم در سراسر کشور امری عادی نیست، زیرا آن‌ها به رسانه‌های دولتی اجازه می دهند تبلیغات را پخش کنند، دستورالعمل‌های وی درباره وضعیت فعلی توجه ناظران کره شمالی را به خود جلب می‌کند.

هیچ تلفات جانی ناشی از این سیلاب گزارش نشده است

براساس آژانس خبری مرکزی کره (KCNA)، رهبر کره شمالی دستور داد از ذخایر غذایی ویژه خود در میان قربانیان سیل اخیر، غلات توزیع کند. رهبر کره شمالی در منطقه سیل زده این رژیم همچنین ادعا كرد كه هیچ كس از ایالتی كه كیم از آن بازدید كرد، در این سیلاب درنگذشت، اگرچه جاری شدن سیل مشابه باعث كشته شدن ده‌ها نفر در كره جنوبی و چین شده است. KNCA به نقل از رهبر کره شمالی اظهار داشت: تأمین سریع تختخواب، مواد ضروری روزانه، دارو و سایر وسایل لازم برای تثبیت زندگی قربانیان در اسرع وقت، برای این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

KCNA در یک اعلامیه دیگر ادعا كرد: به محض دریافت غلات، ساكنان از پدر خیرخواه مردم تشكر كردند كه بدبختی آن‌ها را بزرگترین درد خود قلمداد کرده و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.

نگاهی دقیق‌تر به رفتار رهبر کره شمالی...

تائه که اخیرا معاون سفیر کره شمالی در انگلیس بود، نگاه دقیق‌تری به رهبری رژیم ارائه داده است. تائه و رهبر کره شمالی تائه گفت: من فکر می‌کنم همه می‌دانند که ذخیره غلات کیم جونگ اون فقط در صورت جنگ قابل استفاده است. او افزود: من فکر می کنم ... این بدان معنی است که شرایط کنونی مواد غذایی در کره شمالی بسیار آشفته است و دوم اینکه، به دلیل کروناویروس، کره شمالی واقعاً در شرایط سختی قرار دارد. من فکر می‌کنم کیم جونگ اون می خواهد نوعی سیگنال SOS (خطر) را به چین بفرستد، تنها کشوری که می‌تواند کمک‌های اضطراری به کره شمالی بفرستد.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha